חדשות בארץ

במה שונה הישוב 'שיבולת' מכל מקום אחר?

הקמת הישוב החדש 'שיבולת' אושרה במועצה הארצית לתכנון ובניה. בישוב צפויים להתגורר כ-270 משפחות ו- 120 דיירים עם צרכים מיוחדים

אא

המועצה הארצית לתכנון ולבניה אישרה אתמול (ג') הקמת ישוב חדש המשלב אוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים.

הפרויקט מיועד לפיתוח ישוב במתכונת של כפר שילוב, בו יתגוררו זה לצד זה תושבים בבתים צמודי קרקע לצד דיירים עם צרכים מיוחדים. הישוב יכלול בתחומו מרכז טיפולים, מרכז תעסוקה לדיירים, משק בעלי חיים, חווה ובריכה טיפולית, שטחי חקלאות מסביב לישוב וכו'.

היקף השטח הנדרש לישוב הינו כ- 550-650 דונם עבור היקף אוכלוסייה של כ- 1,400 נפש, מתוכם כ- כ20% אוטיסטים ובעלי מוגבלות שכלית.

המשנה לרה"מ ושר הפנים ח"כ סילבן שלום אמר כי "כולם מדברים על הגדלת היצע הדיור במדינה, ופה יש לנו הזדמנות אמיתית לעשות למען האוכלוסייה שזקוקה לנו. אני גאה לקחת חלק בהקמת ישוב המשלב אנשים בעלי צרכים מיוחדים, חשוב שאנחנו, כמשרתי הציבור, נדאג לקיומם בכבוד ובתנאים ראויים".

ושר הפנים ח"כ סילבן שלום (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)ושר הפנים ח"כ סילבן שלום (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

בדיון הועלתה טענה, לפיה מדיניות התכנון הארצית תומכת בחיזוק יישובים קיימים וקובעת כי יש להימנע ככל האפשר מהקמת ישובים חדשים, ומפגיעה בערכי טבע וברציפות שטחים פתוחים. למרות זאת, הנימוק כבד המשקל התומך בהקמת הישוב 'שיבולת' הוא התועלת החברתית בשילוב אוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים ביישוב, אשר יתוכנן מראשיתו באופן ההולם את הצרכים המיוחדים של ישוב בעל אופי ייחודי, ומאפשר את השתלבותם של האוכלוסייה בעלת הצרכים המיוחדים בקהילה.

לאור זאת, המליצה המועצה הארצית לממשלה על הקמתו של הישוב החדש בצמידות דופן לישוב הקיים 'בית רימון', כך שיתאפשר לשקול שילוב מוניציפלי עם הישוב הקיים.

תגיות:דיורבנייההשר סילבן שלום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה