חדשות בארץ

הותר לפרסום: שני ישראלים מוחזקים בעזה

הבוקר (ה') הוסר צו איסור הפרסום על הישראלי אברהם מנגיסטו, בן 28 מאשקלון ועל בדואי ישראלי המוחזקים בידי חמאס

אא

על פי הדיווח, מנגיסטו – צעיר ממוצא אתיופי חצה את הגבול מישראל לעזה באזור זיקים לפני כ-10 חודשים בזמן מבצע 'צוק איתן'. מנגיסטו, תושב אשקלון, נצפה על ידי כוחות הביטחון כשהוא מתקרב לגדר המערכת, סמוך לזיקים, אך כוח צה"ל שהוזעק למקום לא הספיק למנוע ממנו לעבור את הגדר ולהיעלם בשטח הרצועה.

גורם בכיר בחמאס טען לתקשורת הישראלית כי מנגיסטו אכן הוחזק בידי חמאס אך שוחרר לאחר שהתברר כי אינו חיל והועבר דרך המנהרות ברפיח למצרים, אך בישראל טוענים כי הוא נמצא עדיין ברצועת עזה ומוחזק בידי חמאס.

לאחר מבצע 'צוק איתן' פרסם חמאס שלט ובו רשום "קופסה שחורה". השלט, המרמז על הימצאותו של שבוי ישראלי בידי חמאס, עורר הדים רבים בקרב האוכלוסייה בעזה ובתקשורת המקומית.

אברהם מנגיסטו, נעלם בעזה (צילום: מתוך פייסבוק)אברהם מנגיסטו, נעלם בעזה (צילום: מתוך פייסבוק)

הפעם הראשונה שבה הנושא הודלף לתקשורת הייתה כחודש וחצי אחרי חשיפת המיצג. רשת אל-מיאדין הלבנונית הדליפה כי חמאס מחזיק באזרח ישראלי שנסחף לרצועת עזה בעודו שוחה בים אחרי שנכנס אליו בישראל. בחמאס ניסו להשתמש בכתבה בעובדה שמדובר בבחור ממוצא אתיופי וטענו כי ישראל אינה משקיעה כלל מאמצים בהשבתו משום שהוא כהה עור.

לאורך כל השנה האחרונה ניסה חמאס לנצל את העובדה שהוא מחזיק באדם חי בנוסף לגופות שני החיילים הדר גולדין ואורון שאול והוא החל להפיץ כי מנגיסטו הוא חייל ולא אזרח. הדברים נאמרו על ידי בכירים בארגון, האחרון שבהם היה מנהיג חמאס חאלד משעל. רק אתמול (ד) הצהיר כי ישראל העבירה לו מסרים באמצעות מתווך בינלאומי על רצונה להשיב לידיה את השבוי ואת גופות החללים.

בחמאס קיוו ככל הנראה שהידיעה על כך תצוטט בישראל אולם כלי התקשורת בארץ היו מנועים מלדווח על המקרה בשל צו איסור פרסום. כשבחמאס הבינו כי המידע לא יוכל להגיע לציבור הישראלי באמצעות התקשורת, הם החלו להפיץ אותו בכלי תקשורת ערביים מרכזיים ומשם הסיפור עשה את דרכו לתקשורת הבינלאומית וצוטט על ידי בלוגרים ידועים. בשל הפרסומים, נענה בית המשפט להסיר את צו איסור הפרסום על המקרה.

בכירים במערכת הביטחון שנשאלו בחודשים האחרונים על הניסיונות להשיבו, אמרו: "אנו פועלים בנושא". גורמי ביטחון הוסיפו: "זה נשאר חשאי לא כדי להסתיר מהציבור אלא כדי לאפשר מיצוי של כל מיני מהלכים".

בנוסף, הותר לפרסום כי מערכת הביטחון מטפלת באירוע דומה נוסף בו חצה בדואי-ישראלי את גדר המערכת ונמצא כעת בעזה, אך רוב פרטי המקרה עדיין אסורים לפרסום.

תגיות:חמאסעזהחטוף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה