חדשות בארץ

לראשונה: נשללה הטבת מס לעמותה מסיונרית

ועדת הכספים סירבה פה אחד לאשר הטבת מס לעמותה מיסיונרית. "המדינה לא תממן גופים הפועלים בניגוד לחוק", אמר יו"ר הועדה ח"כ משה גפני

אא

ועדת הכספים סירבה לאשר הטבת מס לעמותה מסיונרית המטבילה יהודית לנצרות. "החוק אוסר להטביל יהודים לנצרות. המדינה לא תממן גופים הפועלים בניגוד לחוק", אמר יו"ר הועדה ח"כ משה גפני, והוסיף "כל עמותה שיתגלה לגביה כי היא פועלת בניגוד לחוק, לא נאשר לה את ההטבה מתוקף סעיף 46".

במהלך דיון שעסק במתן הקלות במס לעמותות, נבחנה רשימה של 55 עמותות שהגישה רשות המיסים לוועדה. אחת העמותות, העוסקת בהפצת הנצרות ואף מטבילה לדאבוננו יהודים לנצרות, הוצאה מרשימת העמותות הזכאיות להטבת מס.

זוהי ההחלטה תקדימית שהתקבלה פה אחד, לאחר שבכנסת הנוכחית ניתנה לוועדת הכספים, לראשונה, לראשונה הסמכות לשלול את ההטבה.

ח"כ <a class=משה גפני (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)" src="https://storage.hidabroot.org/OLD_MEDIA/ScreenHunter_149%20Jul.%2009%2015.31.jpg">ח"כ משה גפני (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

במהלך הדיון הבהיר יו"ר הועדה כי הוא מתנגד להכנסת שיקולים פוליטיים בהחלטות הוועדה, ומרגע שהגורמים המקומיים אישרו עמותה מסוימת, הוא לא רואה לנכון להתערב ולשלול את העמותה. אך "עם זאת", לדבריו, "אם היינו מאשרים את ההטבה לעמותה הזו, המשמעות הייתה שהמדינה מעודדת גיוס תרומות לפעילות שחותרת תחת יהדותה של המדינה".

הוא הוסיף כי כיו"ר, למרות היותו חרדי, אישר תמיד הטבות לעמותות רפורמיות וארגונים פלורליסטיים אחרים שהוא מתנגד לדרכם. אך "בנוגע לעמותה הספציפית", ציין, "השיקול היה אך ורק הפעילות הלא חוקית המתקיימת בה, בלי קשר להשקפת עולמי הדתית והפוליטית".

סעיף 46 לפקודת מס הכנסה, מקנה פטור ממס על תרומות לעמותות חברתיות. הוועדה אישרה את ההטבה ל-54 העמותות הנוספות שסקר מנהל מחלקת מלכ"רים ברשות המיסים, ארז אורעד, בפני חברי ועדת הכספים. הרשימה אושרה על ידי כל חברי הוועדה, וכן הוצאתה של העמותה המיסיונרית ממנה.

תגיות:מיסיונריםנצרותמשה גפני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה