חדשות בארץ

עשרות שנים אחרי: ניצולי שואה יחגגו בר מצווה

עשרות ניצולי שואה, שנבצר מהם לחגוג את יום בר ובת המצווה שלהם בשל מאורעות השואה, יציינו את יום זה בכותל, עשרות שנים אחרי

אא

דיירי ודיירות "הבית החם לניצולי השואה" בחיפה, שנבצר מהם לחגוג את המאורע בשל תלאות המלחמה, יעלו בשבוע הבא לכותל ויציינו, באיחור של עשרות שנים, את הגעתם למצוות. לאחר מכן ייפגשו עם ראש הממשלה.

בשבוע הבא יעלו עשרות ניצולי שואה לכותל המערבי בירושלים ויחגגו את בר ובת המצווה שלהם. את האירוע מארגנת עמותת "יד עזר לחבר", שהקימה בחיפה בשנת 2007 את "הבית החם לניצולי השואה", שדייריו יהיו כלות וחתני השמחה.

"יש חשיבות רבה בעצם קיום האירוע" (צילום: יד עזר לחבר)"יש חשיבות רבה בעצם קיום האירוע" (צילום: יד עזר לחבר)

האירוע ייערך בהשתתפות הרב הראשי לישראל, דוד לאו, רב הכותל, שמואל רבינוביץ', שרים, חברי כנסת ואורחים רבים. הניצולים יוסעו לכותל, שם יערך הטקס, ולאחר מכן תצא המשלחת למשכן הכנסת, שם יפגשו את ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שרים וחברי כנסת נוספים.

שמעון סבג, מנכ"ל העמותה, החליט לקיים את הטקס עבור 30 ניצולי השואה. "יש חשיבות רבה בעצם קיום האירוע ", אמר. "מדובר בניצולי שואה שהאירוע נמנע מהם כיוון שנרדפו באותה תקופה על ידי הנאצים ושהו בגטאות ובמחנות ההשמדה. אנו רואים מטרה נשגבת לציין עבורם ובשבילם את האירוע".

עמותת "יד עזר לחבר" משכנת קרוב למאה ניצולי שואה ודואגת למחסורם. בין היתר, דואגת העמותה שיקבלו הדיירים שלוש ארוחות ביום, תנאי מחייה נאותים, סיוע רפואי במרפאה שהוקמה במתחם, ליווי של עובדת סוציאלית ועוד. במקביל מתנדבי העמותה דואגים לניצולים גם לשעות הפנאי במועדון שבמתחם, שנבנה והוקם עבורם.

תגיות:ניצולי שואהבר מצווה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה