חדשות בארץ

הפתרון לסכנת האופניים החשמליים: אוטוסטרדות לאופניים בגוש דן

בארבע השנים הקרובות תוקם רשת מטרפולונית של אופניים באורך כולל של 150 קילומטרים. התכנית עשויה לשפר את בטיחותם של כל משתמשי הדרך

אא

שר התחבורה, הבטיחות בדרכים והמודיעין, ישראל כץ, הודיע אתמול (א) כי בימים אלו מקודמת תכנית מהפכנית להקמת רשת מטרופולינית של אוטוסטרדות לאופניים, בגוש דן, שתציע לראשונה רשת מהירה, רציפה ובטוחה של שבילי אופניים, בין מרכזי הערים לאזורי התעסוקה.

בשלב הראשון, תוקמנה 10 אוטוסטרדות אופניים, בסטנדרט גבוה, באורך כולל של כ-150 קילומטר. תכנון מפורט של הרשת יחל בחודשים הקרובים, תוך מגמה לסיים את האוטוסטרדות הראשונות במהלך השנה הבאה. רשת האוטוסטרדות תוקם בהדרגה במהלך ארבע השנים הקרובות.   

שבילי האופניים המתוכננים יהיו ברוחב של שלושה מטרים לפחות וישולבו בהם גשרים, שיאפשרו חצייה מהירה ובטוחה של כבישים מהירים. לאורך המסלולים יוצבו מתקני דרך נוספים לרוכבים כגון עמדות מנוחה, ברזיות, מפות ושילוט מתאים.

האוטוסטרדות תוקמנה בתל אביב-יפו, רמת גן, חולון, בת ים, פתח תקוה, בני ברק, גבעת שמואל, גבעתיים, אזור, רמת השרון, ראשון לציון, רעננה, כפר סבא, הרצליה, רמלה ואור יהודה.

מפת האוטוסטרדות המתוכננת:

אגף תכנון תעבורתי במשרד התחבורה בוחן בימים אלו אפשרות לשלב תחנות להשכרת אופניים. על פי התכנון, עמדות ההשכרה תוקמנה בנקודות מרכזיות לאורך רשת האוטוסטרדות ותאפשרנה לרוכבים להשכיר אופניים חשמליים בנקודת המוצא ולהחזירם בנקודת היעד לאורך השביל.

תכנית זו עשויה לתת מענה לשימוש הגובר באופניים, לשפר את בטיחותם של כל משתמשי הדרך ולצמצם את זיהום האוויר. בנוסף, התכנית תקל גם על הגודש בכבישים הצפוי בשנים הקרובות במספר אזורים בגוש דן, בעקבות עבודות הרכבת הקלה.

מערכות שבילי אופניים דומות הוקמו בשנים האחרונות במספר ערים בעולם כגון קופנהגן, אמסטרדם ולונדון, שם הן נוחלות הצלחה מרובה.

תגיות:אופנייםגוש דן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה