חדשות כלכלה

5 מיליון ₪ לעסקים המשלבים אוכלוסיות מיוחדות

עסקים המשלבים אוכלוסיות מיוחדות יזכו למענק כספי מאת משרד הכלכלה. תקציב התכנית לשנת 2015 יעמוד על סך 5 מיליון ₪, ותקרת המענק לעסק תהיה 200,000 שקלים

אא

בימים אלו משיקה ה'סוכנות לעסקים קטנים ובינוניים' במשרד הכלכלה תכנית ניסיונית שמטרתה לסייע לעסקים חברתיים להתמודד עם העלויות הגבוהות הנדרשות במסגרת העסקת אוכלוסיות מועדפות.

'עסק חברתי' הינו כל עסק שפעילותו מתמקדת בפעילות עסקית המתקיימת בעמותה או חברה, מטרתו לתועלת הציבור והוא פועל לקידום ומימוש מטרות חברתיות. לקריטריון זה עונה גם עסק מסחרי שפעילותו מכוונת למימוש מטרות חברתיות או מעסיק אוכלוסייה מועדפת, כגון אנשים עם מוגבלות, בני נוער וצעירים בסיכון ועוד.

הסיוע יינתן באמצעות השתתפות במשכורותיהם של העובדים מקרב האוכלוסיות המועדפות, לפי תקרה שתיקבע עד סך של 200,000 ₪ לעסק לשנה בשיעורי ההשתתפות הבאים: בשנה הראשונה 50% מהשכר העובדים המועדפים, ובשנה השניה 40% משכרם של עובדים אלו. תקציב התכנית לשנת 2015 יעמוד על סך 5 מיליון ₪.

אילוסטרציה (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

שר הכלכלה, אריה דרעי אמר כי יש לשלב את האוכלוסיות המוחלשות בתוך הכלכלה והחברה. לדבריו, "היום, האנשים הכי חלשים צריכים להתמודד פעמיים: פעם עם נקודת ההתחלה הבעייתית שלהם, ופעם שנייה עם הסטיגמות שהחברה מצמידה להם. התחייבתי לדאוג להם, וזה אומר לא רק להוריד את המחירים או להגדיל קצבאות, אלא גם לשלב אותם בצורה ראויה בשוק התעסוקה. יש כאן בשורה לעסקים חברתיים שאינם מסתכלים רק על שורת הרווח של העסק, אלא גם על תרומתו לקהילה ולחברה הישראלית כולה".

הזכאים למענק מאת משרד הכלכלה הם עסקים העומדים לקריטריונים הבאים:

- עסק המעסיק מזה למעלה משנה 5 עובדים מקרב האוכלוסיות המועדפות ובהיקף משרה מינימאלי.

- עסק המעסיק עד 51 עובדים, אשר לפחות 30% מכלל המועסקים בשורותיו, עונים על ההגדרה של 'אוכלוסיות מועדפות'.

- עסק המעסיק בין 51 ל 100 עובדים, אשר לפחות 25% מכלל המועסקים בשורותיו עונים על ההגדרה של 'אוכלוסיות מועדפות'.

- עסק המעסיק מעל 100 עובדים, אשר לפחות 20% מכלל המועסקים יהיו מקרב האוכלוסייה המועדפת, באם מחזור עסקאותיו השנתי עד 100 מיליון ₪.

תגיות:עסקיםמוגבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה