חדשות יהדות

נצחון השבת: החוק לפתיחת חנויות בחדרה נדחה

ברוב של תשעה מתנגדים מול שמונה תומכים נדחתה הצעת החוק שהייתה אמורה לאפשר בחדרה פתיחת עסקים בשבת

אא

אתמול (ד') נדחתה הצעת החוק שאמורה הייתה לקבוע מקומות מסוימים בחדרה, בהם תיפתחנה חנויות תוך חילול שבת. ההצעה נדחתה ברוב של 9 מתנגדים לעומת 8 תומכים.
בשעת הדיון במועצת העיר הפגינו כמה עשרות מתושבי העיר תחת בניין העירייה בעד הצעת החוק. המפגינים הניפו שלטים שדרשו "לעצור את התחרדות חדרה", וגם: "חדרה אינה בית שמש" וקראו לפתיחת בתי העסק בחדרה ולאפשור פתיחתו בשבת של בית הקולנוע 'סינימה סיטי' המתוכנן לקום במתחם המיקס בחדרה.
במהלך ההפגנה, ירד בועז ביטון, יו"ר ש"ס בעיר, אל המפגינים וניסה לדבר אל ליבם. ביטון כינה אותם "אחים שלי" ואמר להם כי הוא אוהב אותם אך הוא התקבל בבוז ודבריו הופסקו. 

בשעה מוקדמת יותר הגיש ביטון תלונה במשטרה בעקבות איומים שקיבל ברשת החברתית לאור התנגדותו לפתיחת העסקים בשבת. פוסט בפייסבוק כתב: "למה הפגנה? למה לא להפציץ לו את הבית באבנים ובקבוקי תבערה? צריך לגרש אתו". בעקבות הפוסט הזה והאיומים שהושמעו בו כלפיו, החליט ביטון להגיש את התלונה ומשטרת חדרה פתחה בחקירה.

עם דחייתה של הצעת החוק, אמר ראש העיר, צביקה גנדלמן: "חדרה התאפיינה תמיד באוכלוסייתה המגוונת, רב-תרבותית ורב-מגזרית. בעיר חיים אלה לצד אלה חילוניים, דתיים וחרדיים, צעירים ומבוגרים, ותיקים ועולים חדשים. עליי כראש העיר לתת מענה הולם לכולם ואני נחוש להמשיך לעשות זאת. אני מאמין כי תושבי העיר שגילו במשך עשרות שנים סבלנות וסובלנות, ימשיכו לחיות בהרמוניה גם בעתיד, תוך כבוד הדדי איש לרעהו".

צפו בהרצאתו של הרב דודי ברוורמן על מתיקותה של השבת:

 

תגיות:שבתחדרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה