חדשות מדע וטכנולוגיה

למה יתושים תמיד עוקצים אותי?

רוצים לדעת למה אתם קמים עקוצים כל בוקר? מחקר חדש מגלה: ליתושים יש כמה וכמה שיטות למצוא אתכם

אא

אם גם אתם נמנים על בישי-המזל שניעורים מידי בוקר קיצי עטורים בעקיצות אדומות מכף רגל ועד ראש, סביר שאתם תוהים למה יתושים אוהבים אתכם כל כך. מחקר חדש שהתפרסם בשבוע שעבר בכתב העת Current Biology מצא כי החרקים צמאי הדם נמשכים לקרבנותיהם על בסיס שלושה אלמנטים: ריח, מראה וחום.

המחקר התבצע על ידי חוקרים מהמכון הטכנולוגי של קליפורניה ומאוניברסיטת וושינגטון שצפו בפעילותם של יתושים במנהרה כשהם משתמשים במצלמות ובתוכנת מעקב תלת מימדית. האיתותים שאליהם מגיבים היתושים יוצגו על ידי צנצנות זכוכית מחוממות, כתם שחור על הרצפה ופחמן דו חמצני. הדבר הראשון שמשך את היתושים היה הפחמן הדו חמצני – שממנו מורכב האוויר שאנחנו פולטים בשאיפות. החוקרים גילו כי היתושים נשאבים תחילה לריח הפחמן הדוח חמצני, ואז, כשהם מתקרבים למקור הריח, הם מחפשים משהו מגרה ויזואלית כדי להתביית עליו (בניסוי – הכתם השחור). לבסוף, במרחק של כמטר מגוף פולט חום, הם פונים אל מקור החום.

אז מה עושים כדי להתחמק מיתושים? זה לא פשט בכלל. "אפילו אם היה ניתן לעצור נשימה בלי הפסקה, נוכחות של אדם נושם אחר בסביבה הייתה יוצרת פחמן דו חמצני שמושך יתושים קרוב מספיק אליך כדי שיוכלו לראות אותך", כותבים עורכי המחקר. הם מאמינים כי ההגנה החזקה ביותר נגד יתושים היא הסוואה, כך שלא יבחינו בכך: אבל אפילו במקרה כזה, היתוש יימשך לחום הגוף. מסקנת המחקר? תיאלצו להשלים עם העקיצות. היתושים מתוחכמים מידי בשבילכם.

תגיות:יתושיםעקיצה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה