בריאות ותזונה

אוהבים חלב? כדאי שתכירו את חיידק הברוצלה

לאחרונה התריע משרד הבריאות על התרבות מקרים של הידבקות בחיידק ה'ברוצלה'. מיהו החיידק, כיצד נדבקים בו ומהן דרכי המניעה? הכל בכתבה שלפניכם

אא

הכירו את מחלת הברוצלוזיס, נעים מאוד. כמה מכם ידעתם שמדובר במחלה שמועברת אלינו באמצעות מגע בבעלי חיים? כמה מכם ידעתם שחלב לא מפוסטר הוא הגורם הראשוני שמעלה את הסבירות ללקות בה? כמה מכם ידעתם שרבים טועים בה וחושבים כי מדובר בשפעת רגילה, ותו לא? 

אז יש לנו בשורה בשבילכם, והיא לא כל כך משמחת: לאחרונה פרסם משרד הבריאות הודעה על כך ששיעורי הנדבקים בחיידק הברוצלה בשנים האחרונות הם מן הגבוהים שהיו אי פעם, וכי יש לנהוג במשנה זהירות כדי להימנע מהידבקות במחלה המסוכנת, שגבתה את חייהם של שני בני אדם בעשור האחרון, ועוד רבים וטובים מאושפזים בגללה, בבתי החולים השונים בארץ.

ממה חשוב להיזהר כדי למנוע הידבקות? ראשית עליכם לדעת שמוצרי חלב למיניהם הם הגורם הראשוני שמהווה בעיה, אך למען הסר דאגה מלבכם, נדגיש כי כל מוצרי החלב שאתם קונים בסופרמרקט (שיש עליהם תוויות יצרן) אינם נכללים בקטגורייה המסוכנת.  מוצרים אלו נמצאים תחת פיקוח מתמיד, וצריכתם בטוחה. הדגש הוא על צריכת חלב שלא עבר תהליך פסטור או הרתחה, ואם אינכם בטוחים לגבי זה - אל תגעו בחלב או במוצרים שהופקו ממנו (בכלל זה גם מוצרים ביתיים למיניהם כמו גלידות, גבינות, חמאה וכדומה - שמבטיחים לכם שהם 'בטוחים'. עדיף לוותר ולא לקחת את הסיכון שאולי מדובר במוצרים שהופקו מחלב לא מפוסטר).

שנית, אם חלילה קרה ונדבקתם בשפעת - גשו לרופא, היבדקו ווודאו שאין חשש להידבקות בחיידק הברוצלה. 

תגיות:בריאותחלב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה