חדשות בארץ

זהירות מ'תרופת הסבתא' לאפטות בפה

משרד החקלאות מזהיר מחלב לא מפוסטר שעלול לגרום למחלת הברוצלוזיס הקשה

אא

בשנים האחרונות חלה עלייה דרמטית בשיעור התחלואה בבני אדם במחלת הברוצלוזיס. בעשור האחרון דווח על שני מקרי תמותה בשל המחלה, מרבית החולים הינם מקרב האוכלוסייה הבדואית בדרום, מיעוטם תושבי מרכז וצפון הארץ.

ברוצלוזיס הינה מחלה המועברת מבעלי חיים לבני אדם, ונגרמת על ידי חיידק הברוצלה. המחלה פוגעת בצאן בגמלים ובבקר, ומועברת לבני אדם במגע עם בעל חיים נגוע או עקב צריכה של מוצרי חלב לא מפוסטרים.

(צילום: קרן פרימן / פלאש 90)(צילום: קרן פרימן / פלאש 90)

המחלה באדם נקראתה “קדחת מלטה”, וההדבקה נגרמת בעיקר מצריכת מוצרי חלב נגועים, אשר לא עברו פסטור לפני עיבודם או שיווקם, או כתוצאה ממגע עם הפרשות של בעל חיים נגוע. מחלת הברוצלוזיס עלולה לגרום לפגיעות במערכות גוף שונות ולעתים אף לצמיתות, לנכות, ובמקרים נדירים אף למוות.

על רקע נתונים אלו, מתריעים משרד החקלאות ופיתוח הכפר ומשרד הבריאות מפני צריכת חלב ומוצרי חלב לא מפוסטרים, בדגש על חלב עזים לא מפוסטר. במשרדים מציינים כי חלב עזים לא מפוסטר ומוצרי חלב נגועים שלא עברו תהליך פסטור, עלולים להדביק בני אדם במחלת הברוצלוזיס ובמחלות נוספות.

על מנת להימנע מהידבקות יש לוודא כי החלב עבר תהליך פסטור או הרתחה. אין לשתות או להיחשף למוצרי חלב אם לא ידוע בוודאות כי הם עשויים מחלב מפוסטר. יש להימנע גם מצריכת גלידות ביתיות, גבינות, יוגורטים וכדו’, כאשר לא ברור בוודאות כי הוכנו מחלב מפוסטר. יש להימנע משימוש ב'תרופת הסבתא' של ריפוי אפטות, והיא יניקת חלב ישירות מעטיני העז.

תגיות:פרותחלב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה