חדשות בעולם

יוצא לחופשי: ג'ונתן פולארד ישוחרר בנובמבר

30 שנה אחרי שנכלא, ועדת השחרורים אישרה כי המרגל הישראלי ייצא לחופשי ב-20 בנובמבר

אא

הצוות המשפטי בארה"ב אישר את שחרורו הקרב של ג'ונתן פולארד בעוד כשלושה חודשים וחצי. הצוות ציין כי פולארד ישוחרר בתנאים מגבילים, וכי הוא ייאלץ ככל הנראה להישאר בארה"ב בחמש השנים הקרובות. עם זאת, לנשיא אובמה יש אפשרות להתיר לו להגיע לישראל עוד לפני כן.

פולארד אמור היה להשתחרר בט' בכסלו תשע"ו (21 בנובמבר), בדיוק עם תום ריצוי 30 שנות מאסרו. ועדת השחרורים לא התנגדה לשחרורו. השחרור הוקדם ביממה כדי שיתבצע לפני כניסת השבת.

אמש פרסמו פרקליטיו של פולארד הודעה לתקשורת, ובה ציינו בשמו כי הוא מודה לאנשים הרבים, שסיפקו את שורשי התמיכה בשחרורו "בעצרות, בשליחת מכתבים, בשיחות טלפון לנבחרי ציבור ובתפילות לשלומו", והוסיפו, "ג'ונתן מבקש להביע את הערכתו לכל פעולה שבוצעה עבורו, גדולה וקטנה".

יוצא לחופשי. פולארד (צילום: קובי גדעון / פלאש 90)יוצא לחופשי. פולארד (צילום: קובי גדעון / פלאש 90)

הפרקליט התייחס גם לדיווחים לפיהם הרשויות האמריקניות עשויות למנוע מפולארד לעבור לישראל בחמש השנים הראשונות לשחרורו. "אנחנו מקווים שהוועדה (ועדת השחרורים) לא תמנע את יציאתו מארה"ב לישראל, אבל מוקדם מדי בשביל לדעת אם אכן יימנע ממנו להגיע לארץ. נחכה לראות מה תחליט הוועדה".

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי אישר את הידיעה על שחרורו הצפוי של ג'ונתן פולארד ב-20 בנובמבר 2015. עם זאת הוא הבהיר, כי השחרור יתבצע ללא שום קשר להסכם הגרעין, שנחתם בין אירן לבין המעצמות - כלומר שלא מדובר ב"פיצוי" לישראל בעקבות ההסכם לו התנגדה, או בניסיון לשפר את הקשרים המתוחים בין ארה"ב לישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על ההחלטה לשחרר את פולארד בנובמבר הקרוב: "אחרי עשרות שנים של מאמצים סוף סוף יונתן פולארד ישתחרר מהכלא", אמר נתניהו. "לאורך תקופת מאסרו הקפדתי להעלות את נושא שחרורו בפגישותיי ובשיחותיי עם ראשי הממשל האמריקני, ואנו מחכים לראות את יונתן פולארד יוצא מהכלא".

תגיות:יונתן פולארדשחרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה