חדשות בארץ

לא יכיר את נכדתו: נכדה ראשונה לרון ארד

"אני משתדל לשכוח אתכן כי כל זיכרון שהוא חונק את גרוני", כתב רון ארד לאשתו וביתו, כשהוחזק בלבנון. השבוע ילדה יובל בת בכורה

אא

מזל טוב למשפחת ארד: יובל ארד, שהייתה רק בת שנה ושלושה חודשים כשנפל אביה בשבי, ילדה השבוע בת בכורה.

ב-16 באוקטובר 1986 נלכד ארד בן ה-28 נלכד בידי אנשי ארגון "אמל" השיעי ונלקח בשבי. ב-27 השנים האחרונות מלקטים בישראל כל שביב מידע על אודות גורלו, אבל התוצאות עגומות.

בעוד בשנתיים הראשונות לשבי נשמר הקשר עם הנווט השבוי, לאחר כשנתיים וחצי הועבר רון ארד, ככל הנראה, לידי חיזבאללה, ובמאי 1988 התקבל אות החיים האחרון ממנו.

רון ארד (צילום: פלאש 90)רון ארד (צילום: פלאש 90)

ב-2008 התקבל בישראל דו"ח של חיזבאללה בעניין ארד. בארגון טענו שארד נהרג ב-1988 כשניסה לברוח משוביו. ארגון הטרור של נסראללה הוציא אז מכלל אפשרות שארד הועבר לאיראן. מדו"ח סודי של המודיעין שנחשף ב-2009, עולה שארד נחטף בידי כוח אל-קודס של משמרות המהפכה מביתה של משפחת שוכור בכפר נבי-שית שבלבנון, בו נכלא.

בנובמבר 2011 נחשפו בתוכנית "עובדה" מכתבים שנכתבו על ידי רון ארד לבני משפחתו, כשהוחזק בלבנון. "ועכשיו ליקרות לי מכול, תמי ויובל - אני משתדל לשכוח אתכן כי כל זיכרון שהוא חונק את גרוני, אבל דעו לכן שאני אוהב אתכן וכנראה אתן הסיבה היחידה המונעת ממני לחשוב על הרע מכול. אני מבטיח לכן לפחות את הדברים הבאים: א. אני עוד אחזור. שנה? שנתיים? ב. לעולם ושוב לעולם לא אעזוב אתכן שנית אפילו אם אצטרך להפסיק לטוס. ג. יהיה לנו בית חם ואוהב וטוב כפי שלא היה לנו מעולם".

השבוע התקיימה משאלתו האחרונה של רון ארד. וביתו יובל הפכה לאם.

תגיות:רון ארד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה