חדשות בארץ

אובמה מזהיר: טרפוד ההסכם יביא לרקטות על ת”א

"אם הסכם הגרעין בקונגרס ייכשל, ארה"ב תתקוף את איראן ואז חיזבאללה יגיב במתקפת טילים על תל אביב. ישראל תהיה זו שתשלם את המחיר", אמר אובמה למנהיגים יהודיים

אא

הלילה (ד') נפגש נשיא ארה"ב ברק אובמה עם 22 מנהיגים יהודים, חלק מהם נגד ההסכם וחלקם בעדו.

מוקדם יותר נשא ראש הממשלה נתניהו נשא נאום נוסף נגד ההסכם בשיחת וידאו עם אנשי הקהילות היהודיות בארה"ב. בנאומו אמר נתניהו כי "ההסכם הגרעיני עם איראן לא חוסם את דרכה של איראן לפצצה, אלא סולל את דרכה לפצצה. גרוע מזה, הוא נותן לה שתי דרכים לפצצה".

לאחר מספר שעות נפגש אובמה עם המנהיגים היהודים והציג בפניהם את ההיגיון מאחורי אזהרתו, במקרה שהקונגרס יחליט להצביע נגד הסכם הגרעין שנחתם עם איראן. "הרפובליקה האיסלאמית תיסוג ממנו ואז יהיה לחץ כבד מצד מתנגדי ההסכם לתקוף צבאית את איראן. זה יהיה הרסני לארה"ב ולישראל", אמר אובמה. "פעולה צבאית אמריקנית נגד מתקני הגרעין של איראן לא תסתיים בכך שאיראן רק תכריז מלחמה נגדנו. תקציב הביטחון של איראן הוא 15 מיליארד דולר. תקציב הביטחון האמריקני הוא 600 מיליארד. מה שאיראן תעשה, ויש ביכולתה לעשות, זה להגיב בצורה א-סימטרית בדמות הגברת תמיכתה בטרור".

הנשיא האמריקני הוסיף כי "רקטות של חיזבאללה ייפלו על תל אביב. הם לא ישלחו טילים לניו יורק, אבל למשל יכולים לשלוח ספינה מתאבדת, שתתנגש בספינה אמריקנית".

השיחה הייתה מתוחה מאוד ובמהלכה ניכר הפילוג בתוך הקהילה היהודית בין תומכי ההסכם לבין מתנגדיו. הפגישה התקיימה בחדר הקבינט בבית הלבן ובה השתתפו גם סגן הנשיא ג'ו ביידן, היועצת לביטחון לאומי סוזן רייס ויועצו של אובמה בן רודס. אובמה הודה כי ההסכם לא מושלם, אך אמר: "אם אתם רוצים לפורר אותו, אז בבקשה, אבל אתם תמצאו רק בעיות קטנות כי בסך הכול העסקה טובה מאוד לביטחון הלאומי של ארה"ב וזה הדבר הטוב ביותר לישראל".

אובמה ציין כי כשנכנס לתפקיד הוא קיבל החלטה שאיראן לא תשיג נשק גרעיני וישמור ואף יחזק את הברית עם ישראל. כמו כן הוא אמר כי גמלה בלבו החלטה שינסה ככל האפשר להשיג את יעדי מדיניות החוץ של ארה"ב באמצעות דיפלומטיה ולא במלחמה. "ארצות הברית עייפה ממלחמות", אמר.

הערב ב-18:00 (על פי שעון ישראל) יישא אובמה נאום לאומה, בו הוא עתיד להציג את הסכנות מפני אפשרות שהקונגרס ידחה את ההסכם.

תגיות:ברק אובמהאיראןחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה