פעילות הידברות

כמה טוב שבאתם הביתה!

בית הידברות פועל זה מכבר כמרכז רוחני יהודי, בו מתקיימים ימי עיון, כנסים והרצאות. ההיצע הרחב של תחומי הפעילות, מושך מגוון של קהלים לסדנאות וקורסים בנושאים שונים. לכל מי שטרם הגיע לביקור- להלן סקירה קצרה של האירועים והחוויות.

אא

הבית היהודי, על מגוון היבטיו, הוא מסודות הקיום של העם היהודי לדורותיו. לאורך כל השנים, היוותה המסגרת הביתית כר לצמיחת דורות ישרים, ומשענת איתנה מול רוחות מתחלפות וזמנים משתנים. מתוך מודעות לחשיבות הנושא, החלטנו לפתוח את דלתות ביתנו- בית הידברות, ולהציע ידע, כלים, וסיוע ליצירת מערכת זוגית ומשפחתית בריאה, יציבה ומאושרת.

זוגות צעירים המתחילים את דרכם יחד, הגיעו לסדנת הדרכה לחתנים וכלות. בחמשת מפגשי הסדנה, למדו הזוגות על העצמה זוגית, בניית הקשר הזוגי בדרך הנכונה, וזכו למבט רוחני על טהרת המשפחה. "הגענו לסדנה סקפטיים", אמר טל חיים בן יהוד, אחד ממשתתפי הסדנה שהגיע עם בת זוגתו. "היו לנו הרבה חששות, אבל יצאנו הכי מרוצים שבעולם. נהנינו מהיחס החם, המקצועיות, החברה והאנשים. אנחנו לא אנשים דתיים, והבנו דרך הסדנה שהיהדות יכולה להיות מאוד מקרבת".

לאור ההצלחה, סדנה נוספת עתידה להיפתח אי"ה בי"ד בחשוון תשע"ה, 27/10/2015. חשוב לציין כי הסדנא מתאימה גם לזוגות נשואים בתחילת דרכם החפצים בבילוי ערכי ומשמעותי לבניית הקשר והעתיד המשותף.

פתחנו בפרויקט ייחודי בנושא שלום בית. במסגרתו, בחרנו מנחי שלום בית מנוסים שיפעלו בשיתוף עם הידברות ויציעו הנחיה לזוגות בנושאים שונים כגון: תקשורת זוגית, נישואים שניים, הדרכה זוגית לבעלי תשובה, מערכת היחסים עם הורי בני הזוג ועוד. זוגות המבקשים סיוע בנושאי שלום בית יוכלו ליצור איתנו קשר למספר המופיע מטה, ואנו נפנה אותם למנחה המתאים.

בנוסף, נערכה לראשונה בבית הידברות סדנת הנחיית הורים. הסדנה כללה חמישה מפגשים בהשתתפות הרב זמיר כהן, הרב חיים ולדר והרב מנחם ולדר. במפגשים ניתנו הרצאות בנושאים שונים כגון: חיזוק סמכות ההורים, יצירת תקשורת נכונה בין הורים לילדיהם, מבט לנפש הילד בשלבי ההתפתחות השונים, התמודדות עם בעיות משמעת, הצבת גבולות ועוד.

תוכן ההרצאות המרתק, בשילוב עם האווירה החמה של בית הידברות יצרו חוויה מעשירה ומעצימה עבור משתתפי הסדנה. כך למשל מספר אופיר סלהוב: "רצינו לקבל כלים ומושגים על איך לגשת לילדים שלנו, איך להציב גבולות ולייצר משמעת בדרך נכונה. הסדנה הייתה מדהימה, המרצים היו מעולים וכבר התחלנו ליישם את הדברים הלכה למעשה בבית". גליה לוי שהשתתפה אף היא בסדנה הוסיפה: "אני ממליצה להגיע לסדנה יחד עם בן הזוג. זה גם מחבר בין הבעל לאישה, וגם עוזר לייצר סמכותיות ואחדות של ההורים מול הילדים". עם זאת, הסדנה איננה מיועדת רק להורים, אלא מומלצת גם לזוגות צעירים שמעוניינים להכין את עצמם לקראת ההורות, ואפילו לסבים וסבתות. כך למשל אמרה לנו מירי שביט: הגעתי לסדנה יחד עם בעלי, ואנחנו ב"ה כבר סבים לנכדים, אז באנו כדי שנוכל להיות סבים טובים יותר לנכדינו, וגם לתת טיפים בהורות לילדים שלנו". סדנת הנחיית הורים נוספת עתידה להיפתח בע"ה לאחר החגים.

חלק חשוב נוסף של הפעילות בבית הידברות הוא הקורס המבוקש להכשרת מרצים הפותח בקרוב את המחזור הרביעי. משתתפי הקורס זוכים להדרכה ממיטב המרצים, ביניהם: הרב זמיר כהן, הרב שמחה כהן, הרב נתן רוזן וכן העשרה אומנותית מהאומנים חנן לדרמן ושמעון פרץ. מבין הנושאים שיילמדו בקורס: עמידה מול קהל, שימוש נכון בקול, בניית בטחון עצמי, חזון אישי, אסטרטגיה ועוד. חלק מבוגרי הקורס ישובצו לפעילויות במדיות השונות של ארגון הידברות.

אלו הן רק חלק מהפעילויות המתקיימות בבית הידברות, לצד ערבי נשים מרוממים, שירות לבדיקת מזוזות של הרב משה כהן ועוד. פעילויות סדנאות והרצאות נוספות יפורסמו בהמשך.

לפרטים והרשמה חייגו 073-2221300. מהרו להירשם- מספר המקומות מוגבל!

מחכים לכם בבית הידברות.

תגיות:יהדותהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה