חדשות יהדות

מרגש: במקום בו אירע הטבח - ברית לנכד הנרצח

שמחת ברית מרגשת נערכה אתמול לנכדו של הרב קלמן זאב לוין הי"ד, שנרצח בטבח בבית הכנסת בהר נוף. הברית התקיימה בבית הכנסת בו נרצח הסב

אא

לפני תשעה חודשים ארע הטבח הנורא בבית הכנסת "בני תורה" בהר נוף. ארבעה מתפללים הי"ד נרצחו בדם קר באמצע תפילת שחרית כשהם עטופים בטלית ותפילין. אתמול (ד) נערכה באותו מקום שמחת ברית מרגשת לנכדו של הרב קלמן זאב לוין הי"ד, אחד הנרצחים בפיגוע.

בנו, ירחמיאל לוין, הכניס את בנו בבריתו של אברהם אבינו ועין לא נותרה יבשה כאשר הוכרז שמו של הרך הנולד - קלמן זאב, על שם סבו הי"ד שנרצח באותו בית הכנסת.

האב הטרי אמר: "כידוע לפני תשעה חודשים אבא שלי נרצח פה בבית המדרש. זה היה מכה שהקב"ה נתן לנו ולא הבנו למה, אבל האמנו שהקב"ה רצה לתת לנו את המכה וזה הגיע לנו. היום, תשעה חודשים אחרי, זכיתי להכניס את הבן שלי לברית ולקרוא אותו על שם אבא שלי השם ייקום דמו".

האב סיפר כי ניגש לשר התורה רבי חיים קנייבסקי ושאלו האם לקרוא לתינוק על שם אביו, או להימנע מכך, בשל המנהג שלא לקרוא לתינוק על שם אדם שנפטר בקיצור ימים. תשובתו של הרב קנייבסקי הייתה כי ניתן לקרוא לילד על שם הסב, וכי "זו זכות מאוד גדולה להיקרא על שמו של בן אדם שנהרג על קידוש השם".

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

האב הוסיף וציטט את המובא במסכת מועד קטן "נולד בן זכר מתרפאת כל המשפחה". אני מודה לה' על התרופה והנחמה שהעניק לכל המשפחה, עם היוולדו של בני היקר".

אלמנתו של הרב לוין אמרה: "זו שמחה גדולה מאוד. יהודים תמיד אומרים, 'עם ישראל חי'. מכל מכה עם ישראל קם מהעפר והמשיך, וגם אני משתדלת להמשיך את הדרך של בעלי. כל החיים שלו היו חיים רוחניים וחיי חסד".

בתו של הרב לוין הי"ד, בת שבע פלקוביץ', אמרה: "המשפט של אבא שלנו היה 'הודו להשם כי טוב כי לעולם חסדו'. על כל דבר הוא היה אומר את זה וזה הפסוק שאומרים בברית. אני בטוחה שאבא שלי אמר איתנו".

כזכור, לפני כתשעה חודשים פרצו שני מחבלים לבית הכנסת "בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים. המחבלים רצחו באמצעות גרזנים, סכינים ואקדחים ארבעה מתפללים - הרב משה טברסקי (59), הרב אריה קופינסקי (43), הרב אברהם שמואל גולדברג (68) והרב קלמן זאב לוין (50). בניסיון ההשתלטות על המחבלים נהרג גם השוטר הדרוזי זידאן סייף ז"ל.

תגיות:ברית מילההר נוף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה