חדשות בארץ

מסתורי: מדוע כדורי ספוג נפלטים לחוף הים התיכון?

כדורי ספוג קטנים, בגודל פינג פונג, נפלטים מתחנות הכוח של חברת החשמל אל הים התיכון. האם הם מסוכנים?

אא

מטיילים בחופים מכירים את התופעה: כדורי ספוג קטנים, בגודל פינג פונג, נפלטים אל חופי הים התיכון. מדובר בכדורים המיועדים לפתיחת סתימות הנוצרות בצנרת שמובילה מים מהים אל תחנות הכוח.

בעת שמתרחשת תקלה בתחנות הכוח, נפרצת המערכת וכדורי הספוג נפלטים היישר אל הים. הכדורים נסחפים על הגלים, מגיעים אל החוף ולעיתים נאספים על ידי המטיילים.

חברת החשמל טוענת כי מדובר על עשרות בודדות של כדורים בכל פעם. אלא שמטיילים מעידים כי מדי יום נמצאים הרבה מאוד כדורים אל החופים. בחוף בקיסריה הכדורים הנפלטים הם ירוקים, בחוף אשקלון הם אדומים. האם הם מסוכנים? חברת החשמל טוענת שלא, אך גם היא מודה כי אחרי כל תקלה נשלחים סיירים מיוחדים אל החוף, על מנת לאסוף את הכדורים שהים פלט.  

במשרד להגנת הסביבה מכירים את התופעה והבטיחו כי יבדקו את משמעותה - למרות שהשימוש בכדורי הספוג נעשה כבר שנים רבות. בפנייה שנעשתה למכון לחקר ימים ואגמים עלה כי אלו לא מכירים את הנושא והם ביקשו לקבל דוגמאות של כדורים כאלה, על מנת לבדוק אם הם מזוהמים.

מחברת החשמל נמסר כי "מדובר במערכת של כדורי ספוג קטנים לפתיחת סתימות בצנרת המובילה מי ים. המערכת משחררת סתימות הנוצרות מחלקיקים הקיימים במי הים כדוגמת אצות. לעיתים רחוקות מאוד (פעמים בודדות בשנה לכל היותר), נפלטים מהמערכת כדורי פינג-פונג בודדים (במקרה חריג עשרות) אשר לרוב נאספים בחזרה לתוך המערכת. מדובר בכמות מזערית ושולית של כדורים, כך שטענה על זיהום רחוקה מהמציאות. כל גלשן מספוג או כדורי פינג פונג מגומי אשר נשכחים בחופים מהווים נזק גדול פי כמה יותר לסביבה". עם זאת, בחברת החשמל אומרים כי העניין הועבר לבדיקת הגורמים המקצועיים בחברה.

תחנות הכוח של חברת החשמל, חדרה (צילום: משה שי / פלאש 90)תחנות הכוח של חברת החשמל, חדרה (צילום: משה שי / פלאש 90)

תגיות:חשמלחברת החשמלים התיכון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה