כתבות מגזין

מיוחד: מה כתב סבו של ראש הממשלה?

"בני, אל תעזוב את וולוזין. נמכור את הפרה ונשלח לך כסף. גם אימא מחפשת קונה לתכשיטיה. רק למד בני, למד!"

אא

לרגל תחילת הזמן החדש, "זמן אלול" בעולם הישיבות, צוטטו אתמול בעיתון "יתד נאמן" דברי הרב נתן מליקובסקי, סבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הרב מליקובסקי למד שנים רבות בישיבת וולוז'ין בליטא, עד שהצטרף לתנועה הציונית.

העיתון מצטט את דבריהם של רבותינו בעלי התוספות: "דרך הוא בהולך ללמוד שנעשה גדול בתורה". העיתון מציין בהתרגשות כי "בתוך המון צבאות בני הישיבות, מתייצבים גם נערים בוגרי מדרשות שעזבו בורות נשברים, הותירו מאחוריהם עולם של רהב והבל, והסתפחו אל בני הישיבות. אלו מוכיחים כי לא יידח ממנו נידח, וברכת התורה 'כי לא תישכח מפי זרעו' קיימת ומלווה את כל מי שרגליו עושות את צעדיהן חזרה להר סיני, מקום בו עמדו אבותיו".

בהמשך המאמר, מצוטטים דבריו של הרב נתן מליקובסקי, סבו של ראש הממשלה הנוכחי. הרב מליקבסקי נהג להעלות בכתב את זכרונותיו מישיבת וולוזין:

"לנצח לא אשכח את הקלימוביצ'י. זמן רב היה נוהג לקום בבוקר בבוקר, והיה מוציא מתוך ארגזו מכתב קטן שקיבל מאביו בתור תשובה על מכתבו הראשון, שבו הלין כנראה על התנאים בישיבה. האב החרד בכל נשמתו השיב לו מכתב, והבן היה קורא בו בכל פעם מתוך בכי והתרגשות,

במכתב היה כתוב לאמר: "בני, אל תעזוב את וולוז'ין ... כותלי הישיבה הקדושה, השולחנות והעמודים מאז הם ספוגים בהיגיון בריא, במחשבה עמוקה, ברעיונות נאצלים, דיים בשביל כל אחד המסתופף בצילם, להיעשות לגדול וחכם". וכאן ממשיך האב וכותב מילים מרטיטות, המלמדות כיצד פיעמה אהבת התורהבו וברעייתו: "כסף אשלח לך, בני מחמדי! נמכור את הפרה ונשלח לך תיכף שמונה רובל. בעוד שבוע החלטתי ללכת לחפור גם אני את התעלה אצל הפריץ. זו היא תעלה ארוכה שתספק עבודה לזמן רב".

"כל הגוים שבסביבה אמנם עובדים שמה, ולא כל כך קל יהיה לי, יהודי מבית המדרש והחנות, לעבוד עמהם.. אולם, בשבילך בני היושב בוולוז'ין, אעשה הכל, ולא קשה יהיה לי. גם אימא מחפשת קונה לתכשיטיה, נמכור אם ירצה השם את התכשיטים, ונשלח לך את הכסף, רק למד בני, למד!"

תגיות:ראש הממשלהאלול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה