חדשות בארץ

זהירות: בשר טרף הוצג ככשר

באטליז "דהן" בשוק רמלה נמצאו בשרים שהיו מסומנים ככשרים אך לא הוכשרו והם טרפים לחלוטין. הרבנות הראשית מזהירה מפני רכישת בשרים באטליזים שלא מחזיקים תעודת כשרות כחוק

אא

בפשיטה שנערכה אתמול (ב') באטליז "דהן" שבשוק רמלה, נתפסו בשרים שהיו מסומנים ככשרים אך אינם מוכשרים ואינם מנוקרים וכן חלקים אחוריים האסורים באכילה. כמו כן נחשד כי האטליז רכש חלקי בשר מבית מטבחיים טרף.

הפשיטה בוצעה על ידי נציגי משרד הבריאות, יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות, הפיקוח העירוני והיחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל.

על פי ההלכה יש חובה "לנקר" חלקים מסוימים בבשר הבהמה על ידי הוצאת חלקים האסורים באכילה, ולהכשיר את כל מוצרי הבשר והעוף לפני אכילתם. שימוש בבשר לא מנוקר ולא מוכשר הינו חמור ביותר ומטריף את הכלים.

מנהל היחידה לאכיפה בכשרות ברבנות הראשית לישראל, רפי יוחאי, מסר כי "מקרה זה מצטרף למקרים נוספים של שחיטות שנעשות ללא פיקוח תברואתי, וטרינרי וכשרותי והדבר מסוכן וכמובן, הבשר טרף. שומר נפשו ירחק".

היחידה הארצית לאכיפת חוק חיסור הונאה בכשרות מזהירה את הציבור מלרכוש בשר ומוצריו בעסקים ללא תעודות כשרות כחוק, גם אם אלו מציגים חותמות כשרות או מצגי כשרות שונים על גבי חלקי הבשר.

(צילומים: דוברות הרבנות הראשית)(צילומים: דוברות הרבנות הראשית)

צפו בתוכנית "מקום לשאלה", עם העיתונאי דודו כהן והרב זמיר כהן. בשיחה עולות לא מעט שאלות בנושא הכשרות: מדוע מתברר לעתים כי מאכלים שהיינו רגילים לאכול במשך שנים הנם בעייתיים? מה ההבדל בין כשרות רגילה לכשרות למהדרין? ומה הסיפור של הבשר החלק ועלי החסה הגדלים בשיטה המיוחדת ללא תולעים?

 

תגיות:בשר טרףכשרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה