חדשות בארץ

הכירו את הפרויקט שמחזיר לילדים הנכים את החיוך

לזנוח את הקביים: פרויקט התנדבותי חדש ומקסים, "Go Baby Go" שמו, מחלק לילדים נכים מכוניות ממונעות

אא

פרויקט התנדבותי בשם "גו בייבי גו" מספק לילדים נכים מכוניות ממונעות. באופן זה מתאפשר לילדים לזנוח את הקביים או ההליכון ולהרגיש כמו כולם.

הפרויקט נולד ב-2006 באוניברסיטת דלוור האמריקנית. שם מצאו ד"ר גלאוויי וד"ר לוגאן פתרון זול ופשוט יחסית לבעיית ההתנידות העצמאית של פעוטות נכים: כלי רכב ממונעים.

סטפני ליבזון, מיכאל נודלמן ונילי ויסברג, הם ממשיכי הדרך הישראליים. "יצרתי קשר עם צוות הפרויקט המקורי בארה"ב, קיבלנו הדרכות ויצאנו לדרך", מספרת ליבזון. "לאחר מספר שבועות בודדים התחלנו לקבל המון פניות מהורים נרגשים שרוצים שילדיהם ייקחו חלק בפעילות, מאנשים שרק נותנים פידבק חיובי ומוטיבציה להמשך, מחנויות צעצועים שרוצות לתרום ומאנשים שמוכנים לתת הכל כדי לעזור".

רכישת כיסא גלגלים ממונע הינה תהליך ארוך, הדורש הכנה פיזית ורגשית של הילד ומשפחתו, הנגשה של סביבת המגורים ורכישת רכב מתאים וכל זאת, תוך הליך בירוקרטי ארוך ולעיתים בעלות כספית גבוהה. מסיבות אלה ועוד, נאלצים ילדים לחכות חודשים ואף שנים לכיסאות גלגלים ממונעים.

הפרויקט, המופעל בעיקר באמצעות תרומות, מאפשר לילדים נכים בגילאי שנה וחצי עד שמונה לקבל רכב ממונע. מבנה הרכב, ההושבה וההנעה מותאמים על ידי פיזיותרפיסטים, בהתאם לצרכיו האישיים של הילד.

בישראל, 22 ילדים מאושרים קיבלו כבר רכבים ממונעים המותאמים אישית לצרכיהם. ועשרות נוספים ממתינים לתורם.

"בני משתולל עם הטרקטור בשמחה בבית", כותבת אם, שבנה קיבל לפני כחודש את הרכב האישי שלו מהפרויקט. "רצינו להגיד שוב תודה רבה וענקית על המתנה המופלאה שנותנת לו קצת עצמאות משלו ולראות אותו עם חיוך שווה הכל. תודה על המאמץ הגדול לקבל את זה לפני יום הולדתו".

באתר ניתן להתרשם משלל תמונות של פעוטות מקסימים, המאושרים מהגלגלים החדשים שלהם.

ניתן לתרום לפרויקט כסף על ידי העברה בנקאית, או לתרום מכוניות ממונעות (חדשות או ישנות), כסאות רכב המתפרקים לבוסטר וגב ומושבי אופניים לילדים מכל הסוגים. 

תגיות:נכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה