חדשות בארץ

מרגל האטום הישראלי, מרדכי ואנונו: כך המוסד הפיל אותי

כ-30 שנים אחרי שהדליף את סודות האטום מהקריה למחקר גרעיני ונכלא - מרדכי ואנונו מדבר לראשונה עם כלי תקשורת ישראלי

אא

בראיון לחדשות 2 סיפר ואנונו על המפגש עם סוכנת המוסד סינדי: "חצינו את הכביש והתחלתי לדבר איתה. התפתח בינינו קשר ונפגשנו פעמים נוספות".

ואנונו סיפר כי הוא זה שיזם את הקשר עם סינדי: "זו השיטה להפיל בן אדם, כשהוא יוזם. אם היא יוזמת אתה חושד בה. אז אני יזמתי ודיברתי איתה. היא זרה בלונדון ואני זר בלונדון והתפתח קשר ונפגשנו עוד פעם ועוד פעם".

(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

על השאלה מתי הבין שסינדי היא סוכנת מוסד, אמר ואנונו כי רק בשלב מאוחר מאוד. "ברגע שאנשי המוסד התנפלו עליי בדירה ברומא, באיטליה, שם אני הבנתי, ואפילו שם עדיין חשבתי שהיא גם כן קורבן. אחרי שלושה ימים שהייתי בתוך הספינה שהביאה אותי לישראל, אז הגעתי למסקנה שהיא הייתה חלק מהתכנית".

מרדכי ואנונו, ששינה את שמו לג'ון קרוסמן, הוא טכנאי ישראלי שעבד בקריה למחקר גרעיני בדימונה. לאחר שפוטר מעבודתו מסר לעיתונאים זרים תצלומים מתוך מתקני הקריה ומידע על יכולתה הגרעינית של ישראל, מידע שממנו עלה שלישראל מספר רב של פצצות גרעיניות‏. בעקבות כך נחטף ואנונו לישראל, הורשע בבגידה ובריגול חמור וריצה בכלא את מלוא עונשו, 18 שנים. לאחר מכן שוחרר בתנאים מגבילים ולאחר שהפר אותם נאסר שוב לשלושה חודשים.

תגיות:מרדכי ואנונומרגלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה