חדשות בארץ

כמעט לינץ': חילוץ דרמטי מלב העיר חברון

בשל טעות בתוכנת הניווט "וויז", חמישה בחורים אמריקאים נקלעו לכפר פלסטיני בחברון. במקום החלה התפרעות, מקומי הניס אותם לביתו והם חולצו

אא

חמישה בחורים ממוצא אמריקני היו בדרכם למערת המכפלה וטעו כתוצאה מכשל בתוכנת הניווט "וויז". הצעירים מצאו את עצמם בליבו של כפר ג'והר, ואחרי דקות אחדות החלה התפרעות - בקבוק תבערה הושלך לעבר רכבם, אחד הבחורים נפצע ורכבם עלה באש.

הרכב החל לבעור, הבחורים נמלטו והותקפו על ידי הפורעים סביב. הדקות הללו היו גורליות כי בכל רגע יכלה האווירה הלהוטה להפוך לרצחנית. בסיעתא דשמיא, אחד התושבים המקומיים גילה תושייה והכניס את הבחורים לביתו, כשהוא נותן להם מחסה עד לבוא כוחות ההצלה.

לאחר דקות ארוכות הגיע למקום כוח הצלה ראשוני, ובהמשך צה"ל והמשטרה הגיעו בכוחות מתוגברים וחילצו את הבחורים.

את רגעי האימה תיאר אחד הבחורים: "רשמנו ב"וויז 'מערת המכפלה' ויצאנו לדרך. בשלב מסוים הגענו לרחוב ללא מוצא, בו היו עשרות צעירים. ביצענו פניית פרסה, ומיד לאחר מכן החלו לזרוק לעברינו אבנים, בלוקים, תוך שניות ספורות כל שמשות הרכב היו מנופצות, ואחד הבחורים חטף אבן ליד הפה שלו ונפצע. ניסיתי לפתוח את הדלת ללא הצלחה, ותוך כדי שמעתי צעקות מסביב 'יהוד, יהוד' ועוד מילים שלא הבנתי. כל ההתרחשות ארכה שניות ספורות. הגלגלים החלו לעלות באש, והתחלנו להתפלל ולזעוק לקדוש ברוך הוא 'אוי באשעפער'. לא הצלחתי לדמיין מה צפוי לקרות, לא ראינו שום תקווה".

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

בשלב זה, הנהג וזה שישב לצידו הצליחו לפתוח את הדלתות, והבחור עם שניים נוספים מחבריו נותרו ברכב. "ניגש אלינו ערבי כבן 25-30, ואמר לי לצאת מהרכב ולבוא איתו 'צא דרך החלון' אמר לי. חששתי מאוד, לא ידעתי מה הוא רוצה לעשות לנו, אך הוא הצליח לשכנע אותי שאין לנו ברירה אחרת. הוא עזר לי לצאת מהחלון". הבחורים התרחקו מעט מהרכב שהחל לעלות באש, תוך שההמון מתחיל להתקרב אליהם. "הערבי הזה שהציל אותנו התחיל לצרוח על הערבים משהו בערבית, לא הבנתי מה, והוא אמר לנו בעברית שנרוץ אחריו לביתו. בהתחלה הם רדפו אחרינו אך מהר מאוד הפסיקו. לאחר דקות ספורות הגענו לביתו". הבחורים שהו בביתו של הערבי עד שהגיעו כוחות החילוץ. 

האירוע התרחש בשכונת ג'אבל ג'והר, סמוך לאיזור התעשיה של קרית ארבע. ג'בל ג'והר הוא כפר פלסטיני הצמוד מדרום מזרח לקרית ארבע, קרוב למערה בקו אוירי. הבחורים הסתמכו, כאמור, על תוכנת הניוווט "וייז" שהובילה אותם בטעות לכפר במקום למערת המכפלה.

דובר המשטרה ש"י מסר כי: "חמישה תיירים אמריקאים נכנסו בטעות לג'בל ג'והר בחברון, שם נתקלו בהפס''ד קשה. מקומי הכניס אותם לביתו, שם המתינו להגעת כוחות חילוץ. כוחות משטרה ממרחב חברון ויס"מ ש"י בסיוע כוח צבא נכנסו אל הכפר וחילצו אותם. שניים מן המחולצים פצועים באורח קל-בינוני והועברו לקבלת טיפול רפואי".

תגיות:לינץ'התפרעותחברון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה