תשובה בהידברות

בואי כלה - שבת מלכתא

שי ראה את חבריו מתחתנים אחד אחרי השני, ולא הבין מדוע אצלו העניין מתעכב. רק לאחר שהחליט לשמור שבת במלואה קיבל הצעת שידוך שהובילה לחתונה המיוחלת. "באתי לשותף ביום ראשון ואמרתי לו שאני יוצא מכל פעילות שקשורה לשבת, והוא הסכים", מספר שי

אא

נולדתי לפני 34 שנה למשפחה מסורתית. עשיתי מה שחונכתי ולא שאלתי יותר מדי שאלות. לצערי, במשך הזמן התרחקתי מהמסורת שקיבלתי בבית. שרתי בצבא במג"ב, ולאחר שהשתחררתי ערכתי כמה טיולים בחו"ל - המזרח הרחוק, דרום אמריקה ומרכז אמריקה.

לאחר שחזרתי מטיוליי עבדתי בעבודות מזדמנות ונרשמתי למגמת משחק בבית ספר למשחק בתל אביב. למדתי שם שלוש שנים תיאטרון. יחד עם שלושה חברים תכננו הצגה שבה לקחנו אירועים מהתנ"ך ושכתבנו אותם מחדש בצורה מוקצנת ומעוותת. בשלב מסוים עזבנו את ההצגה. אחד מאתנו ניסה להמשיך והציג אותה מעל במות שונות כמה פעמים, אבל ללא הצלחה. היום, כשאני מבין הרבה יותר טוב מהו התנ"ך, אני רואה כמה טעינו ולא התעמקנו בכתובים.

דבר אחד טוב יצא מכל הסיפור: קראתי בתנ"ך את ספר קהלת ופתאום חשתי שיש פה משהו עמוק ואמיתי מאוד, לא כמו שזכרתי מלימודי התנ"ך בבית הספר. כל החיים חיפשתי איזו משמעות לחיים ובעת הקריאה בקהלת חשתי לפתע שאני נוגע בה. שלמה המלך גרם לי להבין שהיהדות היא משהו שונה לגמרי מכל מה שחשבתי.

לאחר מכן פתחתי עסק עם חבר בראשון לציון, ונשאבתי לעולם הזה. היהדות נותרה איפשהו בצד. התרוצצו בקרבי כל מיני שאלות לא פתורות כמו "אם קיים בורא לעולם והוא אוהב אותי, למה הוא לא נותן לי כל מה שאני רוצה?".  

מישהו אמר לי שכדאי לי ללמוד את 'פרקי אבות'. חיפשתי באינטרנט ובהשגחה פרטית הגעתי לשיעור של הרב זמיר כהן. שמעתי את ההרצאה וממש למדתי אותה ואז נוכחתי שאני ממש לא יודע כלום על היהדות, וכי עלי להעמיק ולחקור הרבה יותר, כיוון שחשתי שאין לי שום דרך בחיים. ואז החלה תקופה שבה במשך ימים לא יצאתי מהבית, ישבתי כל היום מול המחשב וצפיתי בהרצאות של הרב זמיר כהן והרב יצחק פנגר. ראיתי כמעט את כל הרצאותיהם, בעיקר את הרצאות המוסר. קיבלתי הדרכות לכל רגע בחיים. חשתי שיש דרך נכונה שאני יכול ללכת בה. לא משהו שמספיק לכמה דקות, אלא לכל החיים.

בתוך כך חבר הציע לי ללכת לסמינר של הידברות בטבריה. נסענו שלושה חברים רווקים. אחד הרבנים אמר שבסוף הסמינר יינתנו בקבוקי יין עבור תרומה להפצת תורה, וזו סגולה לחתונה קרובה. שלושתנו היינו עם הרבה תפילות לזיווג וחשבנו שבעזרת ה' זה יעזור לנו להתחתן, וכל אחד קנה בקבוק.

ובאמת, שני החברים זכו להתחתן בתוך אותה השנה ואילו אני זכיתי להתחתן כעבור שנה וחצי. היה גם פלא בכך ששלוש הכלות שלנו היו קשורות ביניהן. זה היה ממש נס אחד גדול לשלושתנו.

שנה וחצי מאז שקניתי את בקבוק היין המשכתי לעבוד בעסק, כאשר אני שומר חצי שבת. עבדתי בליל שבת ואחר כך חזרתי הביתה ושמרתי את יתרת השבת, אך הרגשתי שאני משקר לעצמי. בשלב מסוים הבנתי שאיני מוכן יותר לחלל שבת. באתי לשותף ביום ראשון ואמרתי לו שאני יוצא מכל פעילות שקשורה לשבת והוא הסכים. ביום רביעי התקשרה אשתו של אחד מהחברים שהיו עמי בסמינר והציעה לי מישהי שעברה תהליך התחזקות, וב"ה אחרי חודש וחצי התחתנו! שמירת השבת פתחה את מזלי. אז הבנתי מדוע חל עיכוב של חצי שנה בחתונה שלי לעומת חבריי האחרים...

כעת אנו מתגוררים ברמת גן, קשורים לקהילה דתית ומצפים ללידה ראשונה. איני מפסיק לשמוע את שיעורי הידברות. שלשום, למשל, הייתי בהרצאה של הרב זמיר כהן ברמת גן.

מעוניינים לשתף אותנו בסיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל shira@htv.co.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה