חדשות בארץ

זרקת אבן על הרכבת הקלה? שלם 40,000 שקלים

שתי תביעות ראשונות בסך 40 אלף שקלים יוגשו נגד מיידי אבנים בגין הנזק שגרמו. "אין סיבה שאזרחי ישראל ישלמו על הנזקים הללו"

אא

שתי תביעות ראשונות בסך 40 אלף שקלים יוגשו נגד מיידי אבנים בגין הנזק שגרמו לרכבת הקלה. מדובר במהלך שמתקשר ליוזמה רחבה להגיש שורה של תביעות נזיקין אזרחיות, שיחייבו בפיצויים פעילי טרור שמיידים אבנים, בקבוקי תבערה וזיקוקים לשלם על הנזק שאותו הם גרמו במקביל לתביעות אזרחיות, כך מפורסם הבוקר באתר ynet.

קידום היוזמה הופעל על ידי משטרת ירושלים. בשיחות עם נציגי הממשלה וגורמים רלוונטיים אחרים, טענו מפקדי המשטה כי ההרתעה שתיווצר על ידי פגיעה בכיס גבוהה ומהווה תוספת משמעותית לזו שנוצרת בניהול ההליך הפלילי.

שברת? שילמת! (צילום: נועם מושקוביץ / פלאש 90)שברת? שילמת! (צילום: נועם מושקוביץ / פלאש 90)

החלפת חלון ברכבת הקלה עולה 40,000 שקלים. החלפת חלון קטר עולה 120,000 שקלים. על פעילי טרור שמיידים אבנים, בקבוקי תבערה וזיקוקים לשלם על הנזק שאותו גרמו. יצוין כי התביעות יוגשו אך ורק נגד מיידי אבנים שעברו את גיל 18.

מנהל היחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה, עו"ד ישראל בלום, אישר את הפרטים ל-ynet וציין כי מדובר בתביעות תקדימיות. לדבריו, "לרכבת הקלה נגרמים נזקים כבדים. המדינה דרך מס רכוש מפצה את 'סיטיפס' על הנזקים. אין סיבה שאזרחי ישראל ישלמו על הנזקים הללו". הוא ציין כי הגשת תביעות על הנזקים ברכבת הקלה היא חלק ממהלכים כוללים של היחידה לאכיפה אזרחית להגיש תביעות אזרחיות בנוסף להליך הפלילי.

מזכיינית הרכבת הקלה "סיטיפס" נמסר כי "אנו מברכים על היוזמה להגשת תביעות אזרחיות כנגד מיידי האבנים הפוגעים וגורמים לנזקים לרכבות ולגורמים נוספים ברחבי העיר".

תגיות:רכבת הקלהקנסאבנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה