חדשות בעולם

מהפכה: סריקת מוח ללא כל קרינה

מהפכה בתחום סריקות המוח: השבוע אישר האיחוד האירופי את שיווקו של מכשיר חדש, המאתר פגיעות מוחיות באמצעות תשדורת גלי רדיו, ללא כל קרינה

אא

השבוע אישר האיחוד האירופי את שיווקו של מכשיר חדש, המאתר פגיעות מוחיות באמצעות תשדורת גלי רדיו, ללא כל קרינה

כיום מבוצעות סריקות מוח באמצעות מכשיר ה-CT. מדובר במתקן בצורת טבעת ובמרכזו מיטה. המכשיר מעביר קרני רנטגן המכוונות לאזור הנסרק, ובכך נבנות תמונות של רקמת המוח בחתכים שונים. כך ניתן לגלות נגעים, גידולים, דימומים והצטברות נוזלים.

על אף יעילותו הרבה של המכשיר, הוא פולט קרינה עצומה ומסוכנת ואף עלות אחזקתו יקרה ביותר. האלטרנטיבה היא מכשיר ה-MRI, המאפשר ליצור את התמונות המדויקות ביותר של האזור הנסרק, ברזולוציה גבוהה ובתלת ממד, אולם פעולתו איטית ביותר ואינה מתאימה לשימוש בחדרי מיון ובפגיעות דחופות.

ה-Cerebrotech, הסורק החדש, מחובר לרצועה המורכבת על המצח. גלי רדיו משודרים מצידה האחד של הגולגולת אל יצדה השני, שם חיישנים קולטים את העברת הגלים, מפענחים אותם ומאפשרים לזהות שינוי בהרכב הרקמות והנוזלים במוח.

כתוצאה מכך, יכול המכשיר לאתר דימומים מוחיים ובצקות ולהתריע הרבה לפני שיגרמו לנזק מוחי בלתי הפיך.

המכשיר החדש, כאמור, אושר והחל לפעול באירופה. בקרוב יוגש גם לאישור מינהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, שצפוי אף הוא לאשר גם כן את שיווקו. לישראל הסורק לא צפוי להגיע בשנים הקרובות.

תגיות:טכנולוגיהרפואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה