בריאות ותזונה

עובדים במשמרות? זהירות. אתם בסיכון לחלות בסוכרת

מחקרים מורים שהפרעות לשעון הביולוגי משפיעות על תגובת אינסולין לסוכר, מחמירות את עמידות הסוכר ומהוות גורם סיכון לחלות בסוכרת

אא

מחקרים מורים שהפרעות לשעון הביולוגי, כאשר הן מתרחשות לאורך שנים, משפיעות על תגובת אינסולין לסוכר, מחמירות את העמידות לסוכר וגורמות להפרעות באיזון רמות סוכר אינסולין וגלוקגון. בכך עלולות להופיע הפרעות מטבוליות משמעותיות, כגון סוכרת.

אף הביטוח הלאומי הכיר לאחרונה בחולה סוכרת, שחלה במחלה תוך כדי עבודה במשמרות.

אחת ההשערות לקשר בין עבודה במשמרות לבין מחלת הסוכרת היא שבשעות הלילה, יורדת הרגישות לאינסולין בהשוואה לשעות היום, מה שעלול להוביל לסוכרת. סיבה נוספת מהווה המחסור בשינה, המשפיע לרעה על המטבוליזם.

השעון הביולוגי של האדם מאוזן על פי 24 שעות ביממה. שעות האור והחושך משפיעות על הפעילות ההורמונלית של הגוף. מסיבה זו, עבודה במשמרות משבשת את יכולת האיזון של הגוף לסנכרן את מעגלי הערות והשינה ואת מועדי הארוחות. כך עשויה להיפגע הפעילות המטבולית של הגוף, ועלולה להתפתח עמידות של דופן התאים לאינסולין, תוך שיבוש הפרשות הורמונליות.

סוכרת היא מחלה מטבולית המתאפיינת בריכוז גבוה של גלוקוז בדם ובשתן. בלטינית שם המחלה הוא Diabetes mellitus ומשמעותו: "שתן מתוק".

ארגון הבריאות העולמי מכיר בשלוש צורות עיקריות של סוכרת: סוכרת מסוג 1 (סווגה בעבר כסוכרת התלויה באינסולין וכ"סוכרת נעורים"), סוכרת מסוג 2 (סווגה בעבר כסוכרת שאיננה תלויה באינסולין), וסוכרת בהיריון‏, שיש להן תסמינים והשלכות דומות, אבל הן בעלות סיבות שונות והתפלגויות שונות באוכלוסייה. כל צורות הסוכרת נגרמות בגלל בעיה כלשהי בייצור אינסולין או בקליטתו: מצב שבו תאי בטא בלבלב אינם מסוגלים לייצר כמות מספקת של אינסולין כדי למנוע היפרגליקמיה, או, במצב בו מיוצר אינסולין ברמה גבוהה מהדרוש לצד התנגדות לקליטתו בתאים.

תגיות:עבודהמשמרותסוכרת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה