חדשות בארץ

אחרי 60 שנה: בית כנסת בקיבוץ 'בארי'

"אחרי שישים שנה שלא התפללתי, פתאום יש בית כנסת", אמר אחד מזקני הקיבוץ

אא

טקס חנוכת הבית נערך בהשתתפותו של הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, יו"ר ארגון 'איילת השחר', הרב שלמה רענן, ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, חברי הקיבוץ ואורחים רבים.

הקמתו של בית הכנסת בקיבוץ 'בארי' לוותה בקשיים רבים. הקיבוץ, שבמשך 60 שנותיו נחשב היה לקיבוץ 'חילוני למהדרין', התקשה לקבל את עובדת הקמתו של בית כנסת במרכז הקיבוץ.

לאחר דיונים רבים והתכנסויות אין ספור, כשארגון 'איילת השחר' מלווה את חברי הקיבוץ הבודדים שרצו בהקמת בית הכנסת, הצביעו רוב חברי הקיבוץ בעד הקמתו.

יו"ר ארגון 'איילת השחר' הרב שלמה רענן אמר בטקס חנוכת בית הכנסת כי "החזון של 'איילת השחר' קורם עור וגידים כאן בבארי, בכפר עזה, בעין חרוד ובקיבוצים רבים מהצפון ועד הדרום".

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, אמר באירוע כי "אין שמחה יותר גדולה בתור ראש מועצת אשכול, בן השומר הצעיר, חילוני ובוגר מעלה הבשור, מלעמוד ולברך את קיבוץ 'בארי' בפתיחת בית כנסת חדש. כבוד גדול הוא לי".

חיים חוטר-ישי, מזקני הקיבוץ נשא נאום מרגש בחנוכת בית הכנסת והתרגש במיוחד לנוכח העובדה שיזכה להתפלל אחרי עשרות שנים בהן לא פקד בית כנסת "אחרי שישים שנה שלא התפללתי, פתאום יש בית כנסת" אמר. "אני נעמד על העמוד של החזן ואני זוכר את כל התפילה מההתחלה ועד הסוף, הכל", תיאר בהתרגשות. זה לא היה פשוט, היו הרבה חברים שאמרו לי 'על גופתי המתה לא יהיה פה בית כנסת', ואני אמרתי 'על גופתי החיה יהיה פה בית כנסת".

ארגון 'איילת השחר' הוקם ע"י הרב שלמה רענן לפני 18 שנים. הארגון עוסק בהקמת בתי כנסת והכנסת ספרי תורה בקיבוצים ויישובים בכל רחבי הארץ.

תגיות:בית הכנסתקיבוץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה