חדשות בארץ

נתניהו: "אבנים ובקבוקי תבערה הם נשק קטלני"

המאבק בטרור האבנים מחריף: נתניהו מעוניין לשנות את הוראות הפתיחה באש. היועץ המשפטי לממשלה מתנגד

אא

מליאת הכנסת תתכנס היום (ב') לישיבת פגרה מיוחדת כדי לדון בגל אירועי הטרור של ידויי אבנים ובקבוקי תבערה, הפוגעים בביטחון האישי של אזרחי ישראל.

בפתח ישיבת הממשלה אתמול (א') אמר נתניהו כי: "אבנים ובקבוקי תבערה הם נשק קטלני, הם הורגים והרגו, ולכן בימים האחרונים אנחנו שינינו את הוראות פתיחה באש לשוטרים בירושלים. כבר בסוף השבוע הם השתמשו באמצעים חדשים תחת ההוראות החדשות, ופגעו במיידי האבנים ובמיידי בקבוקי תבערה. אנו מוסיפים כוחות בירושלים. מי שינסה לפגוע בנו, אנחנו נפגע בו".

ביבי נתניהו (צילום: Ohad Zwigenberg / פלאש 90)ביבי נתניהו (צילום: Ohad Zwigenberg / פלאש 90)

נתניהו הוסיף כי "כמו כן התחלנו בקידום חקיקה מהירה להטלת קנסות על הורי קטינים המיידים אבנים ובקבוקי תבערה. מה שלא פחות חשוב בעיניי, קידום חקיקה לקביעת עונשי מינימום למיידי אבנים, בקבוקי תבערה וגם זיקוקים. אנחנו לא יכולים לקבל את העיקרון שבירושלים בירתנו, או בכל חלק של מדינת ישראל, בגליל או בנגב, אנשים יארגנו טרור עממי ויתחילו לזרוק בקבוקים על מכוניות עוברות ושבות, או אבנים שרוצחות אנשים. הנורמה הזאת לא תתקבע כאן, תתקבע נורמה הפוכה – אנחנו נסכל אתכם תוך כדי פעולה, אנחנו נעניש אתכם במלוא חומרת הדין אחר הפעולה. את הנורמה הזאת אנחנו מבקשים להנחיל לכל אזרחי ישראל, לכל תושבי ישראל ולכל שופטי ישראל. עם כל ההערכה לבית המשפט, זו זכותנו וחובתנו לקבוע את הנורמה הזאת, כפי שעשינו ביחס לעבירות מין, אנחנו נקבע עונשי מינימום למיידי אבנים וזורקי בקבוקים".

ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) הגיש הצעת חוק לפיה ישללו קצבאות הביטוח הלאומי מהוריהם של קטינים שביצעו מעשי טרור לרבות השלכות אבנים ובקבוקי תבערה. על פי הצעת החוק, תישלל קצבת ביטוח לאומי מכל סוג שהוא מהורי קטין שהורשע בעבירות על רקע לאומני. בכך יוטל על ההורים כלי ענישה הרתעתי, במסגרת המאבק הבלתי מתפשר בטרור.

היועץ המשפטי לממשלה התנגד להצעתו של נתניהו להקל בהוראות הפתיחה באש ולהכביד בעונש מידיי אבנים ובקבוקי תבערה ובמתן קנסות כבדים להורי קטינים שיורשעו באותה עבירה. עם זאצ, נתניהו הבהיר ליועץ המשפטי כי הממשלה היא הריבון וכי הוא מצפה שהדיון שנקבע ליום חמישי הקרוב יהיה האחרון בנושא הנידון.

תגיות:טרורביבי נתניהובקבוק תבערהאבנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה