חדשות בארץ

האקדח נפל והילדים ניצלו: נס הצלתם של ילדי הנקין

הדרך המופלאה בה ניצלו ארבעת ילדי הנקין: אחד המחבלים ירה על ידו של חברו, האקדח נפל והמחבלים נמלטו מהמקום

אא

פיגוע הירי הנורא שאירע בסוף השבוע שעבר גבה את חייהם של הקדושים איתם ונעמה הנקין הי"ד. ארבעת הילדים ששהו ברכב: מתן הילל, ניצן יצחק, נטע אליעזר ואיתמר ניצלו בנס.

חמשת המחבלים שביצעו את הפיגוע נעצרו על ידי שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל. במהלך חקירתם, הודו המחבלים כי זיהו את רכבם של משפחת הנקין, ירו לעברו והרכב נעצר. לאחר עצירת הרכב, שני חברי החוליה ירדו מרכבם וביצעו ירי נוסף, מטווח קרוב מאוד לעבר יושבי הרכב ו'ווידאו הריגה' בשני בני הזוג.

אז אירע הנס הגדול במהלכו ניצלו הילדים: אחד המחבלים ירה על ידו של חברו, המחבל נפצע, אקדחו נפל וחברי החוליה נמלטו מהמקום.

אין לב שלא התכווץ בצער נורא עם היוודע הטרגדיה המשפחתית הזו. בתקופה קשה זו יש לזכור את דברי רבי נחמן מברסלב, האומר כי: "כל הצרות, הייסורים והגלות איננו אלא לפי ערך חסרון הדעת, כי מי שיש לו דעת ויודע שהכול בהשגחה מהשם יתברך אין לו שום יסורין, ואינו מרגיש שום צער". ובהמשך: "כשאדם יודע שכל מאורעותיו הם לטובתו, זאת הבחינה היא מעין עולם הבא".

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

כבר בגלות הראשונה, גלות מצרים, עמד משה רבינו ושאל: "למה הרעות לעם הזה". תשובתו של ה' יתברך היתה "וידבר אלקים אל משה ויאמר אליו אני ה'", אלוקים היא מידת הדין, ה' היא מידת הרחמים. בתשובתו הסביר הקדוש ברוך הוא למשה כי גם מה שנראה תוקף מידת הדין, הוא באמת מידת הרחמים, "כי הכל אחד באמת לאמיתו". (ליקוטי מוהר"ן).

גם היום, כשעדיין איננו משיגים בדעת את אותה אחדות בין חסד לדין אנו מחויבים להאמין שהכל לטובה. בשולחן ערוך נפסק להלכה כי "חייב אדם לברך על הרעה בדעת שלימה ובנפש חפיצה כפי שמברך בשמחה על הטובה, כי הרעה לעובדי השם היא שמחתם וטובתם, כיון שמקבל באהבה מה שגזר עליו השם, נמצא שבקבלת רעה זו הוא עובד השם שהיא שמחה לו".

אמנם, היום אנו מברכים ברכת "דיין האמת", כי בעולם הזה נראה לנו שזוהי מידת הדין, אך לעתיד לבוא, כשנזכה להשגת הדעת "ומלאה הארץ דעה את ה'", נברך גם על צער ודין, על יסורים ומיתה, "הטוב והמטיב", כי נבין בדעת שלמה שזה לטובתנו.

כלומר, הנחמה נמשכת מן הדעת וההשגה שאדם זוכה להשיג את ה' ולדעת כי גם כשהוא אינו מבין, הכל לטובה והכל ברחמים, ויבוא יום ונבין עד כמה הכל היה מדוקדק, ברחמים ובאהבה. 

הרב יצחק פנגר בהרצאה מאלפת בנושא: איך להגיע לאמונה בה' בזמן הצרות?

 

תגיות:משפחת הנקיןנסמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה