חדשות בארץ

נטע לביא: "אתה נחמיה של כל עם ישראל"

הרב נחמיה לביא הי"ד נהרג על ידי המחבל כשניסה להגן על משפחת בנט

(צילום: הדס פרוש / פלאש 90)(צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
אא

הרב נחמיה לביא הי"ד, אב לשבעה, גדל בישוב בית אל ועבר לעיר העתיקה לפני 23 שנה. הרב לביא ישב בביתו הסמוך לזירת הפיגוע, כשלפתע שמע את זעקותיה של אדל בנט שנדקרה – ויצא אל המקום בריצה. הוא הבחין באדל מדממת ובבעלה אהרון הי"ד מוטל פצוע במצב אנוש. הרב לביא החל להיאבק במחבל, אך זה הצליח לדקור ולפצוע אותו אנושות.

לאחר מכן חטף המחבל את נשקו של לביא ופתח בירי לעבר עוברי אורח בזמן שניסה להימלט מהמקום. מהירי נפצע קל ברגלו בנם הפעוט של בני הזוג בנט. שוטרים שפתחו במרדף אחר המחבל ירו בו למוות.

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו ספד: "רצת בגופך להציל, לסייע וקיימת בגופך מצווה 'בגופך' כמו מצוות הסוכה. ריבונו של עולם, אנחנו עומדים בניסיונות אבל איזה שמחת חג יש לנו?"

אביו של נחמיה, יחזקאל, ספד לבנו: "נחמיה הצדיק שלנו, בלי כל עיכוב והיסוס רצת להציל משפחה. בקרב הזה עלית הסערה השמימה".

נטע, אשתו של נחמיה הי"ד, נפרדה ממנו: "אתה הרוג מלכות. אתה לא נחמיה שלנו, אתה של כל עם ישראל. היית בעל ואבא נהדר. היית חבר, בעל מידות. ידעת שירושלים היא לא רק חלום אלא ביתנו ממש ורצית לגור ללא מורא במקום - בעיר העתיקה. הקשיים היו אתגר והערצנו אותך. נתת כוח לכולנו וחוויות טובות. ה' נתן לנו אותך ולקח אותך. תהיה מליץ יושר על כל עם ישראל ותתפלל על כולנו".

תגיות:נחמיה לביאנטע לביא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה