מעניין

הכירו את טאז, הכלב שסיכל פיגוע בשבוע האחרון

כלב מזן לברדור גויס ליחידת הכלבנים בדרך מאוד מיוחדת, הצליח לעבור את המבחנים ואף סיכל פיגוע רב ממדים, בשבוע האחרון. הכירו את טאז, הגאווה של יחידת הכלבנים

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

טאז הוא כלב מיוחד במינו שגדל בביתו של רס"מ א' כהן - לוחם מג"ב וכלבן מירושלים - כבר מגיל שלושה שבועות. בהיותו בן שנה וחודשיים, החליט כהן כי טאז מתאים לשרת ביחידת הכלבנים, זאת לאחר שזיהה בו תכונות מתאימות לכך. אלא שגיוס כלבים משטרתיים אינו תהליך של מה בכך, ועל פי רוב נעשה על ידי חברה רשמית, שאף דואגת לאילופם. 

רס"מ א' כהן עם כלבו, טאז (צילום: חטיבת דוברות המשטרה)רס"מ א' כהן עם כלבו, טאז (צילום: חטיבת דוברות המשטרה)

ובכל זאת, במקרה דנן החליטה המשטרה לחרוג ממנהגה, ולאפשר לו לעבור את המבדקים. לאחר שצלח אותם, גויס טאז ליחידה ככלב חנ"מ, והוכשר כ'מומחה' באיתור חומרי נפץ. כנראה שאיש לא צפה עד כמה מהר יסתגל טאז לתפקידו החדש: ביום שישי האחרון, במהלך סריקה סמוך לכפר עיסוויה, זיהה טאז מטען צינור שהונח ליד מחסום בידוק בטחוני. "התחלנו לסרוק, וטאז החל להתנהג באופן שונה", שחזר כהן. "כלבן יודע לראות איך הכלב משנה התנהגות - אם זו תנועת זנב, אוזניים עומדות ועוד. הכלבן שצמוד לכלב שלו, יודע לזהות סימנים שהכלב מראה כשהוא מתחיל להריח באוויר משהו חשוד. נתתי לו לעשות מה שהוא יודע לעשות".

טאז עם מאמנו. "הוא עשה מה שהוא למד לעשות"טאז עם מאמנו. "הוא עשה מה שהוא למד לעשות"

 

טאז החל לנבוח וסימן לכהן ללכת אחריו עד הגיעם לחומה קטנה, כמטר מעמדת הבידוק. שם התגלתה לעיניהם 'ההפתעה'. צוות של חבלנים שהגיע למקום, מיהר לאגוף את הזירה ולפוצץ את המטען באופן מבוקר. מיותר לציין איזה נס גדול היה זה, ואילו פגיעות קשות נמנעו בשל כך. תודה לה'. על חשיבות היחידה בה הוא משרת אומר כהן כי "אנחנו יחידה שנותנת מענה לכל ירושלים, במחסומים בכל מיני מקומות. היו לנו הרבה תפיסות של זיקוקי דינור וכעת המטען. גורמי טרור או פלילים, מסליקים חומרי נפץ או סמים בקירות גבס או מתחת לאדמה, ולכן יש חשיבות גדולה להפעלת כלבים", אמר. 

 

כהן עם טאז. חברים טוביםכהן עם טאז. חברים טובים

 

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה