מעניין

השייח' הירדני: "אין היתר להרוג את היהודי רק בשל היותו יהודי"

השייח' הירדני עלי אל-חלבי: "יש אומרים שמותר להרוג כל יהודי בפלסטין, ואני אומר שמי שנותן לך חשמל ומים, מעביר לך כסף ומעסיק אותך - אסור להרוג אותו"

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

בדיון ויראלי שהתגלע בימים האחרונים בין גולשים מוסלמים בעולם, כשנשאל השייח' הירדני עלי אל-חלבי (שנחשב לאחד השייח'ים הסלפים הבכירים) האם מותר לרצוח יהודים - השיב את התשובה הבאה: "היהודים נותנים לך חשמל ומים, ואתה עובד אצלם. הם מפרנסים אותך ואתה רוצה לרצוח אותם? זה אסור.

"מותר להרוג יהודים רק אם מתפתח עמם עימות סוער פנים אל פנים, ואם הוכרזה מלחמה. אבל כל דרך אחרת היא דרך בוגדנית. אם אתה והיהודי מסתדרים אחד עם השני, אין כל היתר להרוג את היהודי רק בגלל שהוא יהודי. חייבים להפריד בין הרגש והתחושות לבין השכל, הפסיקה ההלכתית והמעשים", אמר השייח'. 

בהמשך, שאל גולש אחר האם מותר להרוג חיילים ישראלים שנושאים על גופם נשק או האם אפשרי להתגרות בהם, אך תשובת השייח' הייתה חד משמעית: "זו אותה תשובה. האם החייל שנושא נשק אחראי למותם של מוסלמים אחרים? לא. אני לא חייתי בפלסטין, אבל אחינו בפלסטין אומרים שהיהודים אינם תוקפים אותם לחינם. אני לא אומר שצריך להגן על היהודים הרשעים, אבל אסור שיווצר מצב שבו כל אחד עושה מה שהוא חושב".

מיותר לציין שדברי השייח' עוררו זעם גדול בקרב הגולשים המוסלמים, שרבים מהם לא חסכו במילות גנאי והשמצות כנגדו. 

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה