מעניין

הכירו את העובד הצעיר ביותר בנאס"א

בידו שני תארים אקדמיים, הוא מטיס מטוסים, חיבר מספר ספרים ואפילו מועסק בנאס"א - אבל גילו של משה קאי קאבאלין (באנגלית: Moshe Kai Cavalin) מסן גבריאל שבקליפורניה, אינו עולה על 17 שנים

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

בידו שני תארים אקדמיים, הוא מטיס מטוסים, חיבר מספר ספרים ואפילו מועסק בנאס"א - אבל גילו של משה קאי קאבאלין (באנגלית: Moshe Kai Cavalin)  מסן גבריאל שבקליפורניה, אינו עולה על 17 שנים. 

כבר בגיל 11 סיים קאבאלין את לימודיו בקולג' הקהילתי, וארבע שנים לאחר מכן כבר החזיק בתואר ראשון במתמטיקה, מאוניברסיטת קליפורניה. בד בבד השתלם כל העת בקורסים אינטרנטיים, עד שעם הזמן צבר ידע בתחומים שונים ואף חיבר שני ספרים.

לאחרונה החל לעבוד כעוזר פיתוח טכנולוגיות מעקב למטוסים ומזל"טים, בסוכנות החלל האמריקנית (נאס"א), אך ביומנו אין אף רגע דל מעשיי. כבר השנה הוא מתכנן להשיג רישיון טיס, אבל אם תשאלו אותו - הוא דווקא משוכנע שהוא טיפוס רגיל יותר ממה שחושבים עליו. "המקרה שלי אינו מיוחד בכלל", סיפר בראיון לעיתונות המקומית. "זה פשוט שילוב של הורות טובה, מוטיבציה ומקור השראה. שלא כמו הרבה אנשים אחרים, אני נוטה שלא להשוות עצמי עם אף אחד אחר. אני רק מנסה לעשות את הכי טוב שאני יכול".

משה קאי קאבאלין. בן 17 ועובד בנאס"אמשה קאי קאבאלין. בן 17 ועובד בנאס"א

ולמרות הענווה שלו, הוריו דווקא מעידים על כישורי למידה יוצאי דופן, שבאו לידי ביטוי, לדבריהם, כבר בגיל ארבעה חודשים - כשהצביע על מטוס בשמיים ואמר את המילה הראשונה שלו בסינית (!), שפת האם של אמו. בגיל שבע כבר הצטיין בלימודי טריגונומטריה בבית הספר, עד שאמו החלה להסיע אותו לקבוצת מחוננים במתמטיקה, שלמדה בקולג' הקהילתי. "אני חושבת שרוב האנשים חושבים שהוא גאון, רק שהם מאמינים שזה בא לו באופן טבעי, והאמת היא שבפועל הוא עבד קשה, מכל תלמיד אחר שהיה לי אי פעם", כך התבטא דניאל שופט, הפרופסור למתמטיקה, שלימדה את קאבאלין במשך שנתיים. 

עם רקורד שכזה, מה הפלא שנאס"א חיזרה על פתחו פעמיים, עד אשר נענה להצעת העבודה שלה? "הוא הופתע מאוד כשהצעתי לו לעבוד איתי בנאס"א", אמר ריקרדו ארטייגה, הבוס והמורה שלו בנאס"א, "בגלל גילו הצעיר הוא חשב שנפלה טעות, ושמישהו מאיתנו ודאי התבלבל. אבל אני זיהיתי מהר את הפוטנציאל הטמון בו, ואני מעסיק אותו כיוון שאני צריך מתמחה כמותו בעל ידע רב באלוגריתמים מתמטיים. הוא באמת חד במתמטיקה", אמר.

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה