חדשות יהדות

מידה כנגד מידה: הרב הניצול חיתן את מצילו

הרב עובדיה יסאקוב, הרב של דרבנט - משחזר את סיפור ההצלה המופלא שלו, במעמד החתונה של המציל. החתן היהודי היקר היה היחידי ששמע את צרחותיו ומיהר להזעיק עזרה, לאחר שהרב נורה ברחוב על ידי אדם בעל חזות מוסלמית

אא

סגירת מעגל מופלאה ומרגשת התרחשה השבוע בדרבנט בין הרב עובדיה יסאקוב, שליח חב"ד ורבה של הקהילה היהודית בדרבנט לבין צעיר יהודי שאותו הרב קידש, ביום חתונתו: הכל התחיל כשחזר הרב ממסע שחיטה אצל משפחות יהודיות בכפרים שמסביב לדרבנט. כשהחנה את רכבו סמוך לביתו, השעה הייתה כבר אחרי חצות. 

ר' יעקב יסאקוב והחתן המצילר' יעקב יסאקוב והחתן המציל

"כשיצאתי מהרכב, זיהיתי דמות בעל חזות מוסלמית חשודה, שלפתע - פתחה לעברי ביריות מאש חיה. הכאב פילח את לבי וצרחתי צרחות אימה", כך שחזר הרב במעמד המרגש.

ולמרות שהירי בוצע מטווח קצר - בניסי ניסים, רצה הקב"ה והוא נשאר בחיים. "כששוחררתי בנסים גדולים ממוות לחיים, התברר לי ששכן יהודי היה היחיד ששמע את הצרחות, הזעיק את כוחות ההצלה והמשטרה, ואפילו הצליח להבריח את הטרוריסט ימ"ש, כשביקש לעשות וידוא הריגה רח"ל. בזכות השכן שלי, נשארתי בחיים. היום אני זוכה להשיב לו כגמולו הטוב, ולקדש אותו ביום חופתו", סיפר הרב. 

העיר ההיסטורית דרבנט, היא השנייה בגודלה ברפובליקה המוסלמית דאגיסטן שברוסיה, על גבול צ'צ'ניה. שמחה נוספת היתה בה השבוע, עם הכנסת ספר תורה מהודר - תרומה האחים יעקובוב. האירוע נחוג ברוב פאר והדר בראשות רב העיר הרב יסאקוב, ובהשתתפות רב הקהילה הקווקזית במוסקבה, הרב אברהם אילגוייב, אשר הביא עמו לכבודה של תורה, תומכיה ומשמחיה, את ברכתו של רבה הראשי של רוסיה - הגר"ב לאזאר שליט"א, מי שאחראי על המהפכה היהודית בדערבנט ועל הבאת תלמידו הרב יסאקוב למקום.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:טרוררב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה