כשרות

וודקה עם כשרות מזויפת, טחינה משכם: עדכון כשרות

עדכוני כשרות חשובים מאגף הכשרות הארצי ברבנות הראשית לישראל. מדובר בעדכון הראשון של האגף לשנת תשע"ו

אא

1. פשיטה על מפעל וודקה בכשרות מזויפת בפשיטה שבוצעה על ידי היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות בשיתוף עם גופי אכיפה נוספים בהם משטרת ישראל, משרד הבריאות ויחידות כלכליות שונות - באזור התעשיה ברחובות, נמצא מפעל לייצור משקאות חריפים מסוג "וודקה סברוב" הפועל במקום תוך הצגת בקבוקי המשקאות ככשרים בהשגחת הרבנות ראשון לציון ובד"צ בית יוסף. במקום אין כל פיקוח כשרות ואין כל מידע לגבי כשרות המוצרים ותהליכי היצור. ידע הציבור ויזהר. אין לקלוט מוצרים אלו במקומות המושגחים.

2.  שיווק מח בכשרות מזוייפת לאחרונה נמצאו משווקים בקרטונים לבנים מוצרי בשר שונים תחת המותג "מעדני אטיאס" עליהם מצויין כי הם מיוצרים על ידי מפעל "ג.ה.ס איכות הבשר" שבחיפה עבור אטליז "מעדני אטיאס" שבבאר שבע וזאת תחת השגחת הרבנות המקומית חיפה . על אף שמצויין במפורש ע"ג התוית שהתוצרת חייבת לשאת הולוגרמה , המוצרים נתפסו משווקים בפועל ללא הולגרמה כלל. מחלקת הכשרות ברבנות חיפה ביקשה להודיעה כי מוצרי חב' "ג.ה.ס איכות הבשר" המיוצרים עבור מותגים של חברות אחרות , חייבים לשאת הולוגרמה על גבי התוית המונחת על כל חתיכה וחתיכה )הארוזה בניילון ( שבתוך הקרטון וללא קיומה אין לה כל אחריות לכשרות המוצר . כמו כן, אין הם עושים שימוש בקרטונים לבנים כלל אלא רק בקרטונים חומים בלבד ועל כן ציון הכשרות על תוצרת זו הינו מזוייף! אין לקלוט תוצרת זו במקומות המושגחים ויש לדווח לנו מיידית בכל מקום בו היא תימצא. במקומות בהם נעשה שימוש בתוצרת יש לעשות שאלת רב לגבי הצורך והאופן בהכשרת הכלים.

3. זהירות בקליטת משקה פיג'לינג בביקורת של מפקח היחידה הארצית נמצאו משווקים סדרת ליקרים "פיג'לינג" במגוון טעמים, חלקם עם ציוני כשרות וחלקם ללא ציוני כשרות. מעיון באישור היבוא עולה שלא כל הטעמים קיבלו את אישור הרבנות הראשית. המשגיחים נקראים לוודא כי לכל המוצרים ישנו אישור כשרות בתוקף ולא להסתמך על כך שהמותג מוכר ככשר וכדו'.

4. ציוני כשרות סותרים מח מוכשר/ לא מוכשר. בביקורת של מפקח היחידה הארצית נמצאו ציוני כשרות סותרים על גבי קרטון של מח בקר מיובא ע"י היבואן בלדי. על גבי תוית הקרטון צוין במקום אחד כי הבשר "מוכשר" ובמקום אחר כתוב "לא מוכשר", ואילו בתויות המודבקות על גבי חתיכות הבשר מצוין כי הבשר אינו מוכשר. חברת היבוא עודכנה בתקלה ונקראה לאסוף את הסחורה עם הכיתוב המטעה. יש להחזיר סחורה זו לספק לצורך סימונה מחדש. הבשר באריזה אינו מוכשר ויש להתייחס אליו ככזה. במקרה שנעשה בו שימוש ללא הכשרה יש להיוועץ ברב המקומי לגבי אופן הכשרת הכלים.

5. מוצרי יבוא לא מאושרים בסניפי אושר עד בביקורות שנערכו על ידי מפקחי היחידה הארצית ברשת אושר עד נמצאו מוצרים מיובאים רבים המוצגים ככשרים ללא אישור הרבנות הראשית לישראל. בין השאר נמצאו שזיפים מיובשים המיוצרים על ידי "קירקלאנד" ומיובאים ע"י אומר שירה בע"מ מגבעת שמואל עבור אושר עד,מוצגים ככשרים בהשגחת ou , ללא אישור הרבנות הראשית לישראל. חטיפי nature valley מסוגים שונים, המיוצרים ע"י ג'נרל מילס ומיובאים ע"י אומר שירה בע"מ עבור אושר עד, מוצגים ככשרים בהשגחת ou, או בהשגחת בד"צ אגודת ישראל ללא אישור הרבנות הראשית לישראל. מארז אגוזי מקדמיה עם מלח המיוצרים ע"י "קירקלאנד סיגנטור", ארה"ב, מיובאים ע"י אומר שירה בע"מ עבוד אושר עד, מוצגים ככשרים בהשגחת ou, ללא אישור הרבנות הראשית לישראל. המשגיחים נקראים לוודא כי כל המוצרים נושאים לציון כשרות כחוק ובעלי אישור בתוקף ממחלקת היבוא ברבנות הראשית לישראל. יש להסיר את המוצרים מהמדף ולהחזירם לספק.

6. טחינה משכם עם זיוף כשרות בביקורות שנערכו על ידי מפקחי היחידה הארצית נמצא משווק המוצר טחינה גולמית משומשום טהור %100 במותג "היונה" המיוצר על ידי חברת צאדק עבד אל רחמן משכם מוצג ככשר בהשגחת חוג חתם סופר פ"ת ובאישור הרבנות הראשית לישראל. המוצר משווק הן באריזות ביתיות של 1 ק"ג או 0.5 ק"ג והן באריזות מוסדיות של 17 ק"ג. המוצר לא קיבל את אישור הרבנות הראשית לישראל ואין לקבלו במקומות המושגחים. בחלק מן האריזות ציון הכשרות מופיע במדבקה נפרדת הכוללת רק ציון כשרות ללא שם המוצר והיצרן באופן שאינו מאושר על ידי הרבנות הראשית. נזכיר כי המשגיחים בעסקים המושגחים נקראים לקלוט אך ורק מוצרים בעלי תעודת כשרות בתוקף כחוק.

7. לבבות ארטישוק לא מאושרים בביקורת של מפקח היחידה הארצית בבית עסק המושגח על ידי רבנות מקומית נמצא כי בית העסק קיבל רבעי לבבות ארטישוק בניגוד לנוהל. הננו לשוב ולהזכיר כי על פי נהלי הרבנות הראשית אין להשתמש בבתי עסק המושגחים בלבבות ארטישוק מסוגים שונים עקב החשש לנגיעות חרקים. ציון הכשרות על גבי המוצר היה במדבקה נפרדת שכללה רק את ציון הכשרות ללא פרטי המוצר והיצרן. יש להדגיש כי ככלל, ציון הכשרות חייב להיות על גבי אריזת המוצר המקורית. במקרה שנעשה שימוש במדבקה, על המדבקה לכלול את כל פרטי המוצר, שם היצרן, שם היבואן, גוף הכשרות בחו"ל ואישור הרבנות הראשית לישראל. אין לאשר שימוש במדבקות חלקיות.

8. הונאת כשרות פיצה פצץ- הפרסום מתייחס לסניפי בת חפר ולהבות חביבה בלבד בביקורות שבוצעו על ידי מפקח היחידה הארצית נמצא כי סניפי פיצה פצץ בבת חפר ובלהבות חביבה מוצגים ככשרים ללא שיש ברשותם תעודת כשרות כחוק. כנגד בעל העסק ננקטו אמצעים. ידע הציבור וישמר.

9. הונאת כשרות במתחם איקאה נתניה בביקורת של מפקח היחידה הארצית נמצא כי במתחם איקאה בנתניה ישנן מסעדות המוצגות ככשרות באמצעים שונים ללא שיש ברשותן תעודת כשרות מטעם הרבנות המקומית המוסמכת, נתניה, כך שאין לה כל אחריות לגבי מצב הכשרות במקום חרף התעודות השונות המוצגות שם. ידע הציבור ויזהר.

10. זיוף כשרות קפה ג'יקובס בביקורת של מפקח היחידה הארצית נמצא משווק המוצר קפה ג'ייקובס כאשר על גבי המכסה מוצמדת קרטוניה עם שקיק המכיל אבקת משקה בטעמים שונים כתוספת וללא הכשר, ברקוד 7290011967451, המיוצר על ידי מונדלז דויטשלנד פרודקשן בע"מ גרמניה, המיובא על ידי היבואן שם טוב מזון בע"מ מחולון, מוצג ככשר בהשגחת חוג חת"ס ב"ב ובאישור הרבנות הראשית לישראל. מבירור שנערך במחלקת היבוא הארצית נמצא כי המוצר לא קיבל את אישור המחלקה ויש חשש ממשי לכשרות התוסף הנלווה לקפה. אין לקלוט מוצר זה ביבוא של יבואן זה במקומות המושגחים ויש להסירו מהמדפים. המוצר נמצא משווק ברשת אושר עד וגם במקומות אחרים. נא לעדכן בכל מקום בו נמצא המוצר. יש לציין כי היבואן לא קיבל את אישור מחלקת היבוא, גם ביבוא ללא התוסף.

11. בתי בד ללא השגחה הרב יוסף שלוש רב אזורי דרום השרון מודיע כי אין הוא מעניק כשרות למפעל שמנא במושב חגור. כמו כן ממחלקת תעשיה וחרושת ברבנות הראשית נמסר כי לבית הבד באיכסאל אין תעודת כשרות כחוק מאת הרבנות המוסמכת.

12. דבש דרומה ללא כשרות חוקית לאחרונה נמצא משווק המוצר דבש דבורים טהור במותג דרומה ארוז וממולא על ידי "נחלת ראובן" ממושב בית עובד טל' 08-9403296 , מוצג ככשר לפסח בהשגחת בד"צ העדה החרדית. היצרן לא קיבל תעודת כשרות מאת הרבנות המקומית המוסמכת ועל כן אין לקלוט מוצר זה במקומות המושגחים.

13. זיוף כשרות בתערובת להוספה למשקאות בביקורת שבוצעה על ידי מפקח היחידה הארצית נמצאה "תערובת להוספה למשקאות" strawberry daiquiri במותג mr.cs המיוצרת על ידי קלסון אינדסטריז, ארה"ב ומיובאת ע"י יאצון ואלרי מחדרה, מוצגת ככשר פרווה בהשגחת ok. ציון הכשרות נמצא במדבקה נפרדת ממדבקת המוצר. מועד הכשרות ok נמסר כי המוצר והיבואן אינו עומד תחת השגחתם. כמו כן המוצר לא קיבל את אישור מחלקת היבוא ברבנות הראשית לישראל. אין לקלוט מוצר זה במקומות המושגחים.

14. הסרת כשרות פ.ט. עלים ירוקים וטריים מהרבנות האזורית לב השרון נמסר כי הוסרה הכשרות מחברת פ.ט. עלים ירוקים, המייצרת ומשווקת עלי ירק מפוקחים בגידול מיוחד. אין לקלוט תוצרת של חברה זו במקומות המושגחים.

15. פרימיום בשרים יבנה – הונאת כשרות בביקורת שבוצעה על ידי מפקח היחידה הארצית נמצא כי העסק "פרימיום בשרים – חנות בוטיק לאנשים שמבינים בשר" השוכן ביבנה מציג עצמו ככשר בפרסומים שונים וזאת למרות שלא ניתנה לו תעודת כשרות כחוק. ידע הציבור ויזהר!

16. פיתות רעיא פקיעין – ללא כשרות חוקית בביקורת שבוצעה על ידי מפקח היחידה הארצית נמצא כי העסק פיתות רעיא מפקיעין מציג עצמו ככשר בהשגחת הרב דוד פרץ, רבה של פקיעין החדשה. נותן הכשרות המוסמך ליתן כשרות במקום בו שוכן העסק הוא "הרבנות לכשרות ארצית" בלבד. בעל העסק התבקש לפנות לנותן הכשרות המוסמך אך ממשיך להציג את עצמו ככשר למרות שלא קיבל כשרות מהגוף המוסמך. בנוסף, מלון פקיעין, השוכן גם הוא בפקיעין מוצג ככשר ללא שיש ברשותו תעודת כשרות כחוק.

17. הסדרת כשרות – תרסיס שמן במשרדי היחידה הארצית התקבל עדכון כי הוסדרה הכשרות למוצר "תרסיס שמן קנולה" ו"תרסיס שמן זית" המיוצר על ידי פול פיל מארה"ב ומיובא על ידי שמן תעשיות מחיפה, וזאת לאחר שבעבר עודכן כי המוצר לא קיבל את אישור הרבנות הראשית לישראל.

 

עדכון כשרות פירות וירקות

בעונה זו מצויה נגיעות (יותר מהרגיל) במזון יבש, כגון אגוזים קלופים, גרעיני חמניות ועוד, ויש לבודקם היטב בשני שלבים: א. סינון מנערים במסננת בעלת חורים גדולים - יחסית (באופן שהאגוזים לא יעברו) ומתבוננים בנשורת אם מצויים חרקים. ב. בדיקה - גרעיני חמניות מפזרים על משטח לבן ובודקים ביניהם. אגוזי מלך בודקים משני צדיהם על כפות הידיים. במידה ונמצאו חרקים ראוי לא להשתמש במוצר.

כמו כן מצויים זבובי בשר (זבובים גדולים בצבע שחור או כחול /ירוק מתכתי) המטילים ביצים או רימות על כל מאכל מן החי, כגון: בשר, דגים וביצים, ולכן יש להקפיד לכסות היטב מוצרים אלו, מבושלים ולא מבושלים.

תגיות:כשרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה