חדשות בארץ

הפיגוע ביום שישי: "מוריה בת ה-12 צעקה 'לא' – והמחבל לא ירה"

כשהם בדרכם לשבת החתן של ביתם הבכורה, נרצחו אב ובנו ביום שישי האחרון בדרום הר חברון, לעיניהם של בני המשפחה, בידי מחבל שארב להם בצד הדרך עם רכבו. לדברי גיס המשפחה, חייהם של הילדים נצלו בזכות הבת בת ה-12

אא

ביום שישי האחרון, התרחש פיגוע ירי בסמוך ליישוב עתניאל, בדרום הר חברון, ליד העיירות הפלסטיניות דורא ויטא. בפיגוע נרצחו יעקב ונתנאל ליטמן הי"ד, אב ובנו. הפיגוע התרחש לאחר שהמשפחה עשתה את דרכה לשבת חתן של ביתם, שצפויה היתה להינשא בקרוב.

מהחקירה עולה, כי המחבל חיכה עם רכבו בצד הדרך, ובשעה שמכונית המשפחה חלפה בסמוך אליו, ככל הנראה ליד עיקול שהיו צריכים להאט בו – החל המחבל לירות לעברם. לאחר מכן נכנס למכוניתו – ונמלט מהמקום.

יעקב ונתנאל ליטמן הי"דיעקב ונתנאל ליטמן הי"ד

כתוצאה מהיריות, נהרגו הרב יעקב ליטמן (40), ובנו נתנאל (18). הרב ליטמן, שימש כמורה לתלמידי כיתה א' בבית ספר בקרית ארבע, והותיר אחריו את אשתו נועה ואת בנותיו שרה תחיה (21), דביר (16), מוריה (12), תהילה (9) ואביה (בת 6).

אולם בעבור המשפחה, מדובר בטרגדיה כפולה ומכופלת, שכן הבן נתנאל, שנהג ברכב באותה שעה, הספיק להתקשר לכוחות ההצלה ולדווח על הירי, אולם נפטר מפצעיו יחד עם אביו – עוד לפני הגעת הכוחות. ככל הנראה, אמבולנס של הסהר האדום הפלסטיני שעבר במקום, עצר משראה את הפצועים – אולם משהבחין בזהותם היהודית סירב להעניק להם טיפול רפואי ועזב את הזירה, כשהוא מותיר בה את הפצועים המדממים שנאבקו על חייהם באותה השעה.

לאחר הפיגוע, נערך מצוד אחר המחבל, בשיתוף כוחות צה"ל ולוחמי יחידת דובדבן, לאחר שזה נסע ככל הנראה לכיוון דרום. בתוך כך נסגרו העיירות והכפרים הערביים שבאזור, בהם סמוע, דהרייה ויטא, והשתיים האחרונות אף כותרו בידי כוחות צה"ל. לאחר חיפושים ממושכים, אותר המחבל, יחד עם כלי הנשק שבו ביצע את הרצח, וכן חשודים נוספים שהיו מעורבים בפיגוע. כבר בחקירתו הראשונית, קשר את עצמו לביצוע המעשה.

מקום הפיגועמקום הפיגוע

בתוך כך, ביום שישי נקברו השניים, כשבהלווייתם השתתפו מאות בני אדם שהגיעו כדי לחלוק להם כבוד אחרון. בין המשתתפים, היו גם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, אלוף פיקוד מרכז רוני נומה, סגן שר הביטחון אלי בן דהן ושר החקלאות אורי אריאל, שהספיד את השניים וקרא בדבריו ל"נקמה מסוג אחר", בדמות המשך הבניה בהתנחלויות, גירוש הסהר האדום והמחבלים מישראל וכן החזרת השליטה על הר הבית לידי ישראל. כמו כן, נכח בלוויה גם נשיא המדינה ראובן ריבלין, שהופרע בעת שנשא דבריו, על ידי הקהל בלוויה.

דביר הבן, שהיה ברכב בעת הפיגוע, אמר בהלוויה: "אבא, השכמת כל בוקר, אף פעם לא פספסת את עבודה ה'. חינכת אותנו תמיד לאהבת ישראל. מי ינהיג אותנו עכשיו, מי ילווה את שרה תחיה לחופה? איך אני אמור לעשות קידוש עכשיו? כולם אהבו אותך. תמיד הכנסת אורחים בשמחה". את אחיו נתנאל הספיד דביר: "צר לי עליך אחי, איך אפשר להגיד את השם שלך נתנאל חי? תמיד הייתה לך דבקות במטרה. מעולם לא הפסדת תפילה בציבור. היית בשבילי אח גדול, בכל בקשה היית עוזר לי. מי יעזור לי עכשיו? היית מסור להצלת חיי אדם, גם כשראית את אבא מוטל לפנייך דיווחת למד"א ואמרת שיש הרוג אחד. עוד הספקת לשאול אותנו אם הכל בסדר. יהי זכרכם ברוך".

הלווית הקדושיםהלווית הקדושים

גם ביתו, שרה תחיה, שצפויה היתה להתחתן בימים הקרובים, שאלה בבכי: "אבא, לאן הלכת? רציתי אותך בחתונה שלי, מי ילווה אותי? איזה אבא טוב היית, כמה תלמידים היו לך, גם כשהיית חולה וגם כשלא הרגשת טוב תמיד היית הולך לעבודת ה' בבית הספר".

אולם עם כל הכאב, נראה ששאר ילדי המשפחה ניצלו בנס גדול. עם צאת השבת, בראיון לתכנית "מלווה מלכה" ברשת ב', סיפר אברהם אנטבי, גיסו של הרב ליטמן, כי "המחבל פתח את הדלת האחורית הביט בילדים הקטנים שישבו מאחורה. מוריה בת ה-12 שראתה את המחבל מביט בה צעקה לו "לא" והוא לא ירה, כך סיפרה לחוקרי השב"כ".

תגיות:משפחת ליטמןפיגוע ירימחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה