מעניין

האישה ללא הפנים: "אני מקבלת עצמי כמו שאני, ושמחה בחיי"

חדיג'ה חתין, תושבת הודו בת -21 - חולה במחלה נדירה שמצמיחה גידולים שונים וכבדים על פניה, שמסתירים אותן כליל. כיום, היא מדברת לראשונה על אורח חייה ועל ההרהורים בנוגע לעתידה. "אם כך נגזר עליי לחיות, אנצל את החיים שלי עד תומם. אני חיה עם איך שאני, ושמחה בחיי", היא אומרת

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

כבר בהיותה בת חודשיים, הבחינו הוריה של חדיג'ה חתין בת ה-21 מהודו - כי דבר מה אינו כשורה בפניה של בתם. לאחר סדרת בדיקות, התברר כי חתין סובלת ממחלה גנטית נדירה שגורמת לבלוטות שונות בפניה להתנפח למימדי ענק, ולשוות לפניה מראה מפחיד של איברים מעוותים שכלל אינם מזוהים עם אלו של בני אנוש. "חדיג'ה נולדה עם עפעפיים כבדים ונראתה שונה משאר אחיה, אבל לא ייחסנו לכך חשיבות עד שהבנו שהמצב מסובך הרבה משחשבנו, ושהיא כלל לא מסוגלת לפקוח את עיניה", אמרו הוריה. 

עוד סיפרו כי את מרבית שנות ילדותה העבירה חדיג'ה בבתי החולים, בעוד הרופאים מבצעים אינספור בדיקות כדי להתחקות אחר הבעיה ולמצוא לה פתרון הולם. אולם לשווא. העור על פניה הוסיף לגדול לממדי ענק, והרופאים נותרו חסרי אונים נוכח התופעה. אז הגיעו למסקנה החד משמעית שמצבה של חתין - אינו בר תיקון. "הם הזהירו והכינו אותנו לכך שחדיג'ה תיאלץ לבלות כך את שארית ימיה", סיפרו הוריה בעצבות, ואף הוסיפו כי הם חוששים ביותר למצבה הנפשי של חדיג'ה, שוודאי יינזק בשל כך

אלא שחדיג'ה עדיין מתעקשת לדבוק באמת הפנימית שלה, ואומרת בצורה נחושה: "ככה נבראתי ואני מקבלת על עצמי את המצב שלי, בשמחה. אני עושה מה שאני יכולה, ואם כך נועדתי לחיות - אז כך אחיה. זה לא עניין של הסתגלות. אני חיה עם איך שאני בשמחה ובתחושת תודה". 

למשמע הדברים, מזדקפת אמה של חדיג'ה ואומרת לה: "אבל עובדה שאין לך חברים".

"נכון שאין לי חברים אמיתיים", מגיבה חדיג'ה. "אבל יש לי אתכם, המשפחה שלי. אתם החברים היחידים שלי, ואני אוהבת אתכם. אתם יקרים לי. ההורים שלי הם כל עולמי". כשנשאלה כיצד היא מבלה את חייה, ענתה כי היא יושבת הרבה, וחושבת הרבה. "לפעמים אני יוצאת להליכות קצרות ליד ביתי, מדברת עם האחים שלי על החיים ושותה תה. אני אוהבת לשתות תה, ואני שמחה בחיי".

"נכון לעכשיו, אין לנו שום הערכה או דרך לדעת מה מסתתר מאחורי הגידולים של חדיג'ה", אמר ד"ר אנירבאן-דיפ באנרג'י, נוירוכירורג מבית החולים אפולו שבהודו. "אם היא תהיה מוכנה, נצטרך לבצע בדיקות פולשניות רבות - על מנת לקבוע אם ניתוח הוא אופציה פוטנציאלית בשבילה", אמר.

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה