מעניין

מגדל בבל 2: המגדל הגבוה בעולם מתוכנן להיבנות בעיראק בקרוב

במשרד האדריכלים AMBS הציגו את המגדל הגבוה בעולם שיבנה בעיראק. הבניין עתיד להיבנות בגובה של 1,152 מטרים

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

'כלת המפרץ', זהו שמו של הבניין הגבוה ביותר בעולם שעתיד להיבנות בבצרה שבעיראק. הבניין החדש יכיל 230 קומות ואנטנה בגובה של 188 מטרים, ובסה"כ הוא מתוכנן להגיע לגובה של 1,152 מטרים. בזכות כך הוא יזכה בתואר הבניין הגבוה בעולם, ויחליף את מגדל בורג' חליפה בדובאי שבנוי בגובה 830 מטרים וכרגע הוא הבניין הגבוה ביותר בעולם. תהליך התכנון של הבניין הסתיים, אך טרם נקבע תאריך להתחלת העבודות.

במשרד האדריכלים AMBS שתכנן את הבניין, אמרו כי הבניין הוא תחילתו של פרויקט חדש שיורכב מארבעה גורדי שחקים בגבהים שונים אשר יחוברו יחדו, ויכללו בתי מלון, מסעדות, משרדים, שכונות, בתי ספר, מרפאות ואף מערכת תחבורה. שלושת המגדלים הנוספים יהיו פחות גבוהים מ'כלת המפרץ', ויתנוססו לגובה של 728 מטרים, 484 מטרים ו-61 מטרים. עוד סיפרו כי קבוצת הבניינים תייצר באופן עצמאי את האנרגיה שתצרוך.

(צילום: AMBS אדריכלות)(צילום: AMBS אדריכלות)

בהצהרה שפרסמו נכתב: "כלת המפרץ תהיה מקום שכולם ייהנו ממנו, לא רק הדיירים בבניין והעובדים בו, אלא כל הציבור. במקום ייהנו אלפי אנשים באינספור אטרקציות, החל בטיול בפארקים ובטיילות בקומת הקרקע, וכלה בקניות ובילוי במסעדות מאות מטרים מעל פני הקרקע".

האדריכל שתכנן את הפרויקט, מרקוס דה אנדראס אמר כי הרעיון של ארבעת המגדלים המחוברים עלה לאחר פיגועי הטרור ב-11 בספטמבר. לדבריו בעקבות אירועי הטרור ב-2001 נוצר איום על גורדי שחקים בודדים, וקבוצה של מגדלים מחוברים תאפשר נתיבי בריחה במקרה של איום.

תגיות:הבניין הגבוה בעולםעיראק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה