חדשות בארץ

מחקר חדש: הפלסטינים מעדיפים לצרוך תוצרת ישראלית

מחקר חדש של אוניברסיטת אל-נג'אח, המתפרסם בימים אלה, מלמד כי הפלסטינים דווקא מעדיפים לצרוך תוצרת ישראלית. עוד עולה מהנתונים, כי בקושי שליש מאמינים לאבו מאזן וכן שמרביתם דוחים כל סיכוי להסכם שלום בין הצדדים

אא

בעוד שבעולם מחרימים אותנו - הפלסטינים דווקא מעדיפים תוצרת ישראלית: ממחקר שפרסמה לאחרונה אוניברסיטת אל-נג'אח, עולים ממצאים מפתיעים הנוגעים לתרבות הצריכה של הפלסטינים, לדעותיהם הפוליטיות על מנהיג הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, וכן לסיכוי בעיניהם בכל הנוגע להסכם שלום בין ישראל לפלסטינים.

במחקר, שנערך בידי המרכז לסקרי דעת קהל ומחקרי עומק של אוניברסיטת אל-נג'אח, שהינה אוניברסיטה פרטית הנמצאת באזור שכם, השתתפו קרוב ל-900 פלסטינים מאזור יהודה ושומרון, וכן עוד כ-500 פלסטינים תושבי רצועת עזה.

ממצאיו, מלמדים ברובם על הקצנה בדעותיהם של הפלסטינים, נוכח גל הטרור האחרון. כך למשל, 75% מהנשאלים, התנגדו לפתרון של מדינה דו לאומית, כך שלמעשה הם אינם מעוניינים בהסכם שלום עם ישראל. עוד ענו 60% מהנשאלים, כי לדעתם אין סיכוי להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67', ולמעשה בקושי שליש מהם האמינו בקיומה של אפשרות כזו. כמו כן, 73% מהנשאלים אף התנגדו להקמת מדינה פלסטינית עם חילופי שטחים.

בנוסף, המחקר הצביע על תחושת אי אמון מובהקת במנהיג העומד בראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. זאת לאחר שבקושי 33% מהנשאלים הצהירו כי הם מאמינים שפיו וליבו שווים. עוד התברר, כי רק מיעוט מתוכם חשבו שיש סיכוי לביטול מהצד הפלסטיני של הסכמי אוסלו, ו-27% בלבד סוברים שהפלסטינים יעזו לבטל את התיאום הביטחוני עם ישראל.

ואיך אפשר שלא, המחקר התייחס בחלקו גם לגל הטרור האחרון ולדעות באשר לו ברחוב הפלסטיני. למעשה, מרבית הנשאלים (52.2%), הגדירו את המצב כתחילתה של אינתיפאדה שלישית, לעומת 43.7% שטענו שמדובר בגל זמני של אלימות שיחלוף בקרוב.

אילוסטרציה (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)

זאת ועוד, 89.9% מהמשיבים טענו כי לדעתם התקפותיהם של המתנחלים כלפי פלסטינים נעשות בעידוד ממשלת ישראל וכוחות צה"ל. כמו כן, 92% מהנסקרים אף חושבים שהר הבית מצוי תחת התקפה ישראלית, שנתמכת בידי הממשלה.

והממצא המעניין ביותר אולי במחקר, הוא סוגיית החרם על ישראל. למעשה, כ-41% מהנשאלים, טענו שהם קונים את "המוצר האיכותי יותר" (כשהכוונה היא לזה הישראלי), ועוד 9% שהצהירו בצורה ברורה שהם קונים רק תוצרת ישראלית. זאת, בהשוואה ל- 50% נוספים, שהצהירו שהם קונים רק תוצרת פלסטינית.

כך שנראה, שלמרות שברחבי העולם משתדלים להחרים סחורות המגיעות מאזורים מסוימים בישראל – ברחוב הפלסטיני לא מאמצים את החרם. ולהפך,כמעט 70% מהנשאלים טענו שאינם מאמינים באיכות התוצרת הפלסטינית, ומספר כמעט זהה לזה טען בצורה ברורה, כי תרבות הצריכה מעדיפה תוצרת ישראלית על פני זו הפלסטינית המקבילה לה.

 30% מהם ציינו, כי הסיבה שהם קונים מוצרים מישראל, נובעת מהזדהות עם מפעל או גוף בו הם עובדים. אולם הסיבה שמרבית הנשאלים הצביעו עליה לכך, היא שהתוצרת הפלסטינית הרבה פחות משתלמת. זאת כיוון שבדרך כלל היא אינה איכותית, זמינה פחות, ואף עולה יותר. 

תגיות:מחקרפלסטינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה