חדשות בארץ

דרעי פרש ממשרד הכלכלה - וברכבת חזרו לעבוד בשבת

מספר שבועות לאחר פרישתו של השר החרדי מניהול משרד הכלכלה – ברכבת ישראל חזרו לבצע עבודות תחזוקה בשבת. זאת באישורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו

אא

רכבת ישראל (שוב) עובדת בשבת: דוחות רכבת ישראל שפורסמו ביום חמישי האחרון, ונוגעים לרבעון השלישי של שנת 2015, מעידים כי רכבת ישראל חזרה לבצע עבודות תחזוקה בשבת. זאת לאחר ששר הכלכלה לשעבר, אריה דרעי, סירב בתוקף לרכבת לעבוד בשבת במהלך כהונתו בתפקיד. כעת, משפרש השר החרדי מהתפקיד, אושרו העבודות בידי ראש הממשלה, והן נמשכות כסדרן.

הידיעה על כך, מגיעה כחודש לאחר חילול השבת הקודם של החברה, שעל פי לוח הזמנים שלה, רכבות מסוימות הגיעו ליעדן חצי שעה לאחר כניסת השבת(!). זאת, מתוך הפרה של הסטטוס קוו וכן של "חוק שעות עבודה ומנוחה" מצד רכבת ישראל, לפיהן אין לקיים תחבורה ציבורית בשבת.

רכבת ישראל (צילום: shutterstock)רכבת ישראל (צילום: shutterstock)

כאמור, כשכיהן בתפקיד, אסר השר דרעי על החברה לבצע גם עבודות בשבת שאינן קשורות בנסיעה או במכירת כרטיסים של הרכבת, ובכללן עבודות תחזוקה. עם זאת, ברכבת ישראל טוענים כי "ביום 5 בנובמבר 2015 הודיעה המדינה לבג"ץ שלנוכח התפטרותו של שר הכלכלה הורה מ"מ שר הכלכלה לפעול בהתאם למדיניות שהייתה נהוגה עד כה".

ממלא מקום זה, שהינו לא אחר מאשר בנימין נתניהו, המכהן בתפקיד נכון לעכשיו, עם עזיבתו של דרעי - הפך את ההחלטה, וחתם על היתר לרכבת, המאפשר לה לבצע עבודות בשבת. זאת, תוך הפרת קדושתה של השבת, ולמגינת ליבו של ציבור תורני שלם במדינה, שההחלטה פוגעת עמוקות ברגשותיו ובערכיו.

תגיות:אריה דרעירכבת ישראלשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה