חדשות בארץ

נעדר לפני 18 שנה – וכעת מתחדשים החיפושים

יחידת הצוללנים של צה"ל, חידשה באחרונה את החיפושים אחר החייל גיא חבר, אשר נעלם לפני קרוב לשני עשורים. צה"ל בתגובה: "החיפושים מתחדשים מעת לעת"

אא

ממשיכים לחפש אחר גיא חבר: יחידת הצוללנים של חיל הים בצה"ל, חידשה באחרונה את החיפושים אחר החייל גיא חבר, שנעדר לפני 18 שנה.

לפי שעה, החיפושים מתרכזים במאגרי מים ברמת הגולן, כחלק מתוכנית האימונים של היחידה.

למרות שהחיפושים המחודשים עוררו תקווה בקרב גורמים שונים, לפיהם כביכול קיבל צה"ל מידע חדש הנוגע לגורלו של הנעדר, גורם צבאי מיהר להרגיע את הרוחות וטען כי החיפושים לא מבוססים אודות מידע חדש הנקשר בגורלו, אלא ב"חיפושים המתחדשים מעת לעת בהתאם לגרף האימונים השנתי של הצוללנים".

כאמור, בתאריך ה-17 באוגוסט 1997, נראה החייל גיא חבר בפעם האחרונה בבסיס התותחנים בו שירת ברמת הגולן. מאז נעלמו עקבותיו, והתעלומה סביב היעלמותו נותרה בלתי פתורה. כמו כן, גם נשקו האישי לא אותר עד היום, אולם הכומתה האישית שלו נמצאה במדור לאיתור נעדרים של צה"ל מאוחר יותר.

גיא חבר (צילום: מתוך אתר גיא חבר)גיא חבר (צילום: מתוך אתר גיא חבר)

במהלך השנים שלאחר היעלמותו, נתקבל מידע מגורמים שונים שטענו כי פגשו בו. הראשונה, היתה עדת ראיה, שטענה חודשים ספורים לאחר היעלמותו כי ראתה אותו בצומת קצביה ברמת הגולן.

בהמשך, עשר שנים לאחר היעלמותו, בשנת 2007, הודיע ארגון סורי בשם "ועדות ההתנגדות לשחרור רמת הגולן", כי הוא מחזיק בחייל גיא חבר. גורם סורי טען ש"יש פה הזמנה למשא ומתן בלתי ישיר בעניין האסירים ואם זה יתפתח למשא ומתן, אז סוריה בוודאי לא תתנגד". אולם לא ניתן כל אישוש ממערכת הביטחון או מסוריה לטענה זו.

מאוחר יותר, במהלך שנת 2010, הגיעה למשפחה עדות, של גרמנייה המתגוררת בישראל, אשר טענה כי זיהתה את החייל גיא חבר, כמי שראיין אותה בעברית בכלא הסורי, בו הוחזקה במשך 12 יום בשנת 2005. העדה נחקרה גם במשטרה בישראל.‏

במשך השנים אף הבטיחה המשפחה וארגון "לחופש נולד" פרס כספי של עשרה מיליון דולר למי שיביא למידע בנוגע לגורלו.

במשך השנים, מכתתת אימו של חבר, את רגליה בין אישי ציבור שונים ברחבי הארץ והעולם על מנת שיסייעו לה במציאתו.

תגיות:חיפושיםחייל נעדר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה