בריאות ותזונה

אחד המזונות המזינים ביותר בעולם: אצת ספירולינה

הספירולינה מכילה סידן פי עשר מאשר בחלב. ברזל פי 50 מאשר בתרד, וויטמין E כמו בעשב חיטה. היא מכילה את כל ויטמיני ה-B, כולל ויטמין B-12 הנדיר, ויטמין A , ועוד. היא מכילה כ-70% חלבון מלא, המכיל את כל החומצות האמיניות החיוניות. עכשיו לא קשה להבין למה אצת הספירולינה הוכתרה כ"מזון על"

אא

לרובנו מוכרות אצות הים בהיותן מאגר גדול וחשוב למינרל היוד החשוב כל כך לתפקוד בלוטת התריס בהיותה בתת-פעילות. ואולם ישנן אצות רבות נוספות; אחת מהן היא הספירולינה, שהאירה בשנים האחרונות את שמי המזון הבריאותי. ראשית אציין שהאצות הינן מעין צמחי מים חסרי שורש. יש אצות החיות במים מלוחים, כגון אצות ים, ויש החיות במים מתוקים כגון אצת הספירולינה. מסתבר שהספירולינה נחשבת אחד המזונות המזינים ביותר הקיימים בעולם, דבר שהכתיר אותה כ"מזון על". מה יש בספירולינה שעושה אותה לכל כך עוצמתית?

הספירולינה מכילה כ-70% חלבון מלא המכיל את כל החומצות האמיניות החיוניות (אבני הבניין של החלבונים). היא מכילה סידן פי עשר מאשר בחלב. ברזל פי 50 מאשר בתרד, וויטמין E כמו בעשב חיטה. האצה מכילה את כל ויטמיני ה B כולל ויטמין B-12 הנדיר, ויטמין A ועוד ויטמינים שונים. היא אף עשירה במינרלים רבים כגון: זרחן, אשלגן, נתרן, מגנזיום, סידן, ברזל מנגן, אבץ, כרום ועוד. הספירולינה מכילה אחוז גבוה מאוד של כלורופיל הפיגמנט הירוק שלה. לכלורופיל תפקיד חשוב בניקוי הכבד והדם. הוא מסייע לחיזוק המערכת החיסונית ותורם לחיזוק הדם במצבים של אנמיה.

הספירולינה מכילה כמות גבוהה של אנטי אוקסידנטים, כאשר אחד החזקים והיחודי דווקא לה הנקרא פיקוציטין. הוא זה שנותן לה את צבעה הכחול עמוק. נוגדי החמצון הם בעלי פעילות אנטי דלקתית, אנטי ויראלית, ואנטי סרטנית. הם מונעים הופעת מחלות שונות כולל סרטן ומעכבים תהליכי הזדקנות. הדבר החשוב הוא שלאצה אין להתייחס כתרופה כי אם כאל אוכל שלם, מזין ובריא. אנשים שואלים האם הספירולינה מטפלת בבעיות שונות, ואני עונה שאינה מטפלת, כי אם יש לאוכלה ובכך מעניקים לגוף רכיבים בריאותיים רבים, שהאיזון ביניהם יוצר סינרגיה והשפעת גומלין המאפשרת לגוף לקבל מזון שלם ומאוזן.

בשל התכונות המיוחדות של הספירולינה, זהו מזון בעל ספיגה גבוהה. כך נוצר מצב בו האצה מזינה את הגוף ועל הדרך מטפלת באותם מקומות הצריכים טיפול. בדרך זאת, הניזונים בספירולינה לאורך זמן חווים שיפור במצב בריאותם. המערכת החיסונית והתנגודת למחלות משתפרות, הסובלים מתשישות ועייפות מתחזקים, ולאורך זמן הגוף מתנקה מרעלים שונים, מה שמשפר את הבריאות הכללית ותפקוד המערכות השונות. הרכיבים השונים בספירולינה מסייעים לסוכרתיים באיזון הסוכר ואלו שמצב רוחם טעון שיפור אכן משתפר. 

את האצה ניתן להשיג בחנויות הטבע בצורת קפסולות, גם בהכשרים מהודרים. 

אליהו שכטר הוא אירידיאולוג ומטפל טבעי

תגיות:בריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה