חדשות בארץ

חוקרת בריטית סירבה לסייע לילדה ישראלית בגלל "הכיבוש"

הילדה שחר רבינוביץ' מקיבוץ רגבים הפנתה שאלות לחוקרת סוסים בקיימברידג' בבריטניה עבור שיעורי הבית. לאכזבתה, הלה סירבה בטענה ששחר תושבת מדינת ישראל, ושותפה לכיבוש

אא

שחר רבינוביץ', בת 13 ותלמידת כיתה ח' מקיבוץ רגבים, הכינה עבודה לבית הספר שעסקה בתחביב האהוב עליה, סוסים. כדי לקבל עוד מידע בנושא, היא הפנתה כמה שאלות שעסקו בסוסים עתיקים וגלגולם לגזעים מודרניים, לחוקרת סוסים מומחה מאוניברסיטת קיימברידג' באנגליה, ד"ר מרשה לוין.

לאחר כמה ימים שחר הנרגשת קיבלה תשובה מהחוקרת המומחה, אך לא התשובה שציפתה לה. החוקרת השיבה כי בגלל היותה של שחר ילדה ישראלית, היא מסרבת לסייע לה בעבודתה, ולענות על שאלותיה כל עוד אין "שלום וצדק עם הפלסטינים החיים בפלסטין".

לוין נימקה את סירובה בטענה ש:"אכן את ילדה, אך אם את מבוגרת מספיק כדי לפנות אלי, את גם מבוגרת מספיק כדי ללמוד על ההיסטוריה והתוקפנות הישראלית וההשלכות שלה על חיי הפלסטינים המסכנים". בסיום מכתבה, הפנתה לוין את שחר לאתר הארגון 'יהודים למען צדק לפלסטינים' כדי שתלמד על הנושא.

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)

שחר נפגעה מאוד מתגובתה של לוין, ורצתה להשיב לה בחזרה שפלסטין זו היא המצאה, וכי ישראל קיימת עוד בתנ"ך. לבסוף, היא העדיפה לא להגיב לתוקפנות של החוקרת.

אביה של שחר, שמיר רבינוביץ' נפגע והזדעזע מהתנהגות החוקרת שמוצאה יהודי: "זה מרושע, אנו מנסים להרחיק את הילדים מרעל השנאה והפוליטיקה. לוין ניסתה להכניס את שחר בכוח לשנאה בין העמים. דווקא בגלל שמוצאה של לוין יהודי, חשבנו שהיא תשמח לסייע לשחר".

תגיות:שיעורי ביתבית ספרסוסים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה