חדשות בארץ

שר הביטחון יעלון: כוח קודס האיראני הוא הגורם היחיד בסוריה שמחולל טרור נגד ישראל

שר הביטחון, יעלון נפגש עם יו"ר ועדת הביטחון ובכירים בקונגרס האמריקני. יעלון שיבח את שיתוף הפעולה והסיוע האמריקני, והזהיר מפני המשבר בסוריה, והתחזקות המשטר באיראן

אא

 

שר הביטחון, משה בוגי יעלון הגיע אמש (ד') למספר פגישות בארה"ב עם יו"ר ועדת שירותי הביטחון בקונגרס האמריקני, מאק ת'ורנברי ועם חברי ועדת החוץ של הקונגרס. בתחילת פגישתו עם יו"ר ועדת הביטחון, הביע שר הביטחון צער על פיגוע הטרור בקליפורניה: "בשעות האחרונות התבשרנו על פיגוע בקליפורניה. אני מוסר את תנחומיי למשפחות הנרצחים, ומאחל החלמה מהירה לנפגעים". לדבריו פיגועי הטרור בעולם, ובישראל בפרט הם "תוצאה של הסתה חריפה".

יעלון הוסיף ושיבח את תמיכת הממשל האמריקני בישראל, ואת שיתוף הפעולה בין המדינות: "ישראל מעריכה מאוד את הסיוע שארה"ב מעניקה לישראל, ואת שיתוף הפעולה בין הגורמים הביטחוניים, הצבא ויחידות המודיעין. שיתוף הפעולה המודיעיני יוצא מן הכלל, ומניב פירות רבים. תמיכתה של ארה"ב בישראל היא אבן פינה בביטחוננו הלאומי. אני מאמין שאנו נמצאים על 'אותו עמוד' בכל הקשור לאתגרים הרבים הניצבים בפנינו".

עוד הזכיר השר את המשבר בסוריה: "סוריה הפכה לזירת קרב בה נמצאים שחקנים רבים. אנו לא לוקחים צד ולא מתערבים במה שקורה בסוריה. אך עם זאת, אנו מקפידים לשמור על הקווים האדומים של מדינת ישראל. לא נהיה אדישים להפרת הריבונות הישראלית ברמת הגולן, וכמובן שלא נהיה אדישים לניסיונות להעברת נשק כימי ונשק מתקדם לארגוני טרור, וחיזבאללה בפרט.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

יעלון הדגיש את החשש הישראלי מהמעורבות האיראנית בסוריה: "אנו מודאגים מהמעורבות של איראן בסוריה. 'כוח קודס' הוא הגורם היחיד בסוריה שמחולל טרור נגד מדינת ישראל".

לדבריו: "יש שחושבים כי איראן היא הפתרון לייצוב המזרח התיכון. אנו טוענים כי איראן היא שורש הבעיה. המשטר האיראני יוצר טרור, וחותר תחת משטרים אחרים במזרח התיכון. המשטר האיראני מקים תשתיות טרור בכל העולם, כולל בארה"ב". עוד הוסיף כי "האיום האיראני לא חלף בעקבות הסכם הגרעין, אלא הפך להיות יותר ממשי. לדבריו בזכות ההסכם, המשטר האיראני יהיה חזק יותר, עם יותר כסף עקב הסרת הסנקציות, וכך יוכל ביתר קלות לחמש, לאמן ולממן ארגוני טרור".

יעלון הדגיש וטען כי משטר האיראני לא זנח את התכנית לייצר נשק גרעיני, לדבריו: "איראן שואפת להגיע לנשק גרעיני בעתיד. עלינו להיות ערוכים לא רק לתקופה הקרובה אלא גם לעתיד, על מנת שנוכל להגן על מדינת ישראל. לכן אנחנו זקוקים לאמצעי התקפה והגנה מתקדמים באוויר, בים וביבשה".

תגיות:שר הביטחוןהקונגרס האמריקני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה