תשובה בהידברות

"חיי מחולקים לשניים"

יעקב ארביב, בן 26 מאשקלון, רק חיפש מה לראות בטלוויזיה, ו'נפל' על ערוץ הידברות

אא

נולדתי למשפחה מסורתית מאשקלון, אבל לא היה לי שום מושג קלוש ביהדות, ממש בורות מוחלטת. כאשר שירתי במשמר הגבול, במערת המכפלה, לא ידעתי בכלל במה מדובר. לא ידעתי מי זה אברהם אבינו ומי הם יתר האבות והאמהות הקבורים שם. חשבתי שזו סתם מערה קדומה.

השתחררתי מהצבא והתחתנתי. יום אחד חזרתי הביתה וחיפשתי לראות משהו מעניין בטלוויזיה. נזכרתי במודעה של רב אחד שפורסמה במקומון של אשקלון, שבה הוא הציע לכולם לצפות בערוץ 97. חשבתי לעצמי: מה כבר יכול להיות? פתחתי וראיתי הרצאה של הרב הרצל חודר. בתחילה חשבתי: איך זה קשור אלי? האזנתי וראיתי שזה ממש מדבר אלי, ומאז השתנו חיי! אני רואה את חיי מחולקים לשני חלקים - האחד לפני שנתקלתי בערוץ, והשני - אחרי כן.

עבדתי בשירות בתי הסוהר והייתי מוכרח לעבוד גם בשבתות ובחגים. התפללתי לקדוש ברוך הוא שיעזור לי לשמור את השבתות והחגים, והשתדלתי להחליף תורנויות. באותה תקופה ראיתי נסים שלא ראיתי בכל חיי לפני כן. תמיד ברגע האחרון הצלחתי למצוא מחליף. היום, ברוך השם, אני עובד בתפקיד שאינו מצריך עבודה בשבתות וחגים.

בזכות הערוץ אני מניח בכל יום תפילין, בזכותו אני שומר שבת, בזכותו אשתי וגם הורי ואחי שומרים שבת. ממש נתנו לנו דרך חיים. גם את צד ההלכה אני מקבל מהערוץ, כאשר אני צופה ברבני הלכה נוספים. יש מורים צמודים בכל נושא ביהדות. אם לא ערוץ הידברות, מה היה יוצא מאיתנו?

אדם מן השורה לא יודע למי לפנות ולאן ללכת, והערוץ נותן לו את הכל בבית מול המסך. בתחילה אמי, שאצלה התגוררנו אז, לא רצתה שאלך בכיוון הזה. השמעתי לה את הרב זמיר כהן והיא ממש נדלקה.

אני עובד כמעט כל היום בשירות בתי הסוהר, חוזר מאוחר בלילה, ואז פותח את הטלוויזיה ורואה שיעור. דבר אחד נוסף קיבלתי על עצמי - לימוד בחברותא טלפונית, שבה אני לומד הלכות שבת ב"ילקוט יוסף" על הסדר.

אבקש לומר כמה מילים לאנשי ערוץ הידברות: אתם עושים עבודת קודש. קשה לתאר מה שאתם עושים בעם ישראל. פעם פתחתי את ערוץ הידברות במקום העבודה, ואז מישהו שאינו חובש כיפה אמר: "אני רואה את זה בבית", וענו אחריו חבר'ה נוספים: "גם אני, גם אני...".

מה שיפה בערוץ זה שלא דורשים ממך לחזור בתשובה או מלחיצים אותך לקיים מצוות, אלא רק מציגים את היהדות בצורה ברורה ויפה, והכל בדרכי נועם ומתוך אהבת ישראל.

אני בטוח שיש עוד הרבה כמוני שצפו בערוץ והוא שינה להם את החיים. חשוב לי לחזק אתכם. אחרי מאה ועשרים שנה לאנשים לא יהיה תירוץ בעולם הבא למה נשארו רחוקים מתורה ומצוות. יגידו להם: "יכולת לפתוח את ערוץ הידברות בלחיצת כפתור...".

הדבר שאני יכול לאחל לילדיי ולכל אחד זה שיזכו ללכת בדרך ה'. מה עוד אפשר לאחל?! זה הדבר הכי טוב בחיים. 

מעוניינים לספר את סיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל odedm@neto.net.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה