חדשות בארץ

הצעת חוק חדשה: הפצת בוואטסאפ מידע על פיגוע? תיקנס

לאור תופעה מתמשכת של בני משפחה רבים שגילו באמצעות הוואטסאפ על רצח יקיריהם בפיגועים - הצעת חוק חדשה תנסה להילחם בתופעה. לפי ההצעה, הודעת וואטסאפ שתישלח לאחר פיגוע עם פרטים על זהות הנפגעים – תגרור קנס של כ-14,000 ₪

אא

הצעת חוק חדשה תנסה לשים סוף לתופעה כאובה: מאז גל הטרור האחרון, נראה שתופעה מכאיבה מתפשטת במחוזותינו כאש בשדה קוצים: משפחות רבות, מגלות כי יקיריהם נרצחו בפיגועים – וזאת באמצעות תוכנת הוואטסאפ. לעיתים מדובר במידע מדויק, שהנזק הנפשי הנגרם למשפחות בקבלת הודעה פתאומית כל כך – הוא בל ישוער, ולעיתים מדובר במידע שגוי – שגורם לפאניקה מיותרת בקרב בני המשפחה.

בדיוק לשם כך, החליט ח"כ ניסן סלומיאנסקי להרים את הכפפה ולהילחם בתופעה. לפי הצעת החוק שהגיש, הפצת מידע מסוג זה תיאסר עד לקבלת הודעה רשמית בנושא. במקרה של הפרת החוק, ייגבה קנס כספי בגובה דל לא פחות מ-14,000 ש"ל, ואף ינותק הנייד.

עד כאן נשמע כמו משהו שיכול לשרת את המטרה. הבעיה היא, שהליך אישור הצעת חוק מסוג זה היא בעייתית למדי, שכן היא נוגדת את עקרון חופש הביטוי, המהווה חוק יסוד.

בנוסף, מדובר בפלטפורמה בסיסית ושימושים בה אינם שונים משימושים בכלי תקשורת אחרים, ולכן החיסיון והצנזורה עדיין קיימים גם עבורן.

בנוסף, בל נשכח שגם עיתונאים, אנשי כוחות הבטחון והרשויות זקוקים לרשתות מסוג זה מתורף עבודתם.

כאמור, הרקע להצעת החוק הוא מקרים שונים של אנשים שגילו את מות יקיריהם בפיגועים – דווקא בגלל הפרבום האגרסיבי הוואטסאפ.

דוגמא לכך הינה בעת שאירע הפיגוע בבית פנורמה בתל אביב אז גילו בני משפחתו של ראובן אבירם דרך הוואטסאפ, כי יקירם נרצח בפיגוע. 

תגיות:וואטסאפפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה