חדשות יהדות

האם דמותו של מרן זצ"ל תונצח על שטר בקרוב?

בעקבות הסערה שעוררו דבריו של השר דרעי, על ההפליה שבאי הנצחת דמויות ספרדיות על שטרות הכסף הישראלי, דוחה הרב מאזוז את הרעיון להנציח את דמותו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל על שטר, וטוען: "זה לא לכבודו של הרב, הרב נעלה מזה"

  • כ"ו כסלו התשע"ו
אא

לאחרונה התעוררה סערה, לאחר שיו"ר ש"ס, אריה דרעי, התבטא בנוגע לאפליה כנגד הספרדים במדינה, שכחלק ממנה – אף לא מוצגים דמויותיהם של אישיים ספרדיים על שטרות הכסף, אלא רק של אישיים אשכנזים.

התבטאותו של השר, שעוררה הדים רבים, הובילה לרעיון, במסגרתו תונצח תמונתו של גדול הדור וגדול הפוסקים הספרדים בדורנו, הרב עובדיה יוסף זצ"ל, על אחד השטרות.

אמש (שני), במהלך שיעורו השבועי ברדיו 'קול ברמה', הגיב על כך הרב מאיר מאזוז, כשהוא מביע התנגדות נחרצת לרעיון. "היום מחפשים איזה אנשים, אישים בעלי רוח, אנשי הרוח בשביל לשים תמונתם על השטרות", התבטא הרב. "עשו את אלתרמן, לפני זה את טשרנחובסקי, עשו כל מיני אנשים".

הרב מאיר מאזוז (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)הרב מאיר מאזוז (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)

"אנשים האלה רחוקים מהתורה, אולי אלתרמן יש לו קצת קרובים אבל טשרנחובסקי ה' ירחם, חי בסוף ימיו במנזר, אין לך איפה לחיות? אין איזה מושב זקנים שיכול להכניס אותך, חי עם גויה – למה הלכת עם גויה, מה אתה אסור לבוא בקהל? וכתב שירים הכי בזויים כמו פסל אפולו, השתחווה לפסל, והוא מערבב בינו לבין אלוקי ישראל אלף אלפי הבדלות, זה שמו כבר תמונה שלו על החמישים ש"ח. הביאו את אלתרמן, כמה אלתרמן הזה קרוב ליהדות? אינני יודע", תקף הרב מאזוז.

עוד הוסיף, כי "אנחנו שמחים שלא הביאו את תמונת הרב עובדיה על השטרות, זה לא מתאים, זה לא לכבודו של הרב, הרב נעלה מזה. אבל יש לכם משוררים בעלי רגש, משוררים בעלי אומנות, משוררים שרק לשמוע את השירים שלהם עם המנגינה שהם קבעו, בלי איזה לחן ערבי, אתה מתרגש כולך".

גם שר האוצר, משה כחלון, התייחס לסוגיית ההפליה על השטרות יממה קודם לכן, ואמר כי "זה באמת נושא כואב. אם אני מבין נכון קצת איחרנו לשפר את זה, כי לדעתי השטרות כבר מודפסים. אבל אין ספק שבעתיד צריך לטפל בדברים האלה".

תגיות:כסףשטרותהרב עובדיה יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה