חדשות יהדות

ירושלים: מאבק נגד הקרנת סרטים בשבת

במנהל הקהילתי של שכונת קריית יובל, החליטו לאחרונה לאפשר הקרנת סרטים מדי שבת לתושבי השכונה, זאת, בניגוד להחלטת העירייה. חברים במועצת העיר מוחים: "מדובר בהפרה ברורה של הסטאטוס קוו"

אא

מלחמת השבת בירושלים: לאחרונה הוחלט במנהל הקהילתי "יובלים", בשכונת קריית יובל שבבירה, על הקרנת סרטים עבור התושבים מדי שבת. זאת, בניגוד להוראת העירייה בנושא, ואף בניגוד לחוק הסטאטוס קוו.

תחילת הסיפור לפני כשלושה חודשים. אז אישרו ראשי המנהל את הקרנת הסרטים בשבת, בישיבת הנהלה שקיימו. לטענת חבר המועצה משה ליאון, כפשרה, הסיכום היה שההקרנה תיעשה בתשלום, אולם לדברי ההנהלה – דובר על הקרנה חינמית.

בתגובה, ליאון, שראה בעצם המעשה פגיעה חמורה בחוק הסטאטוס קוו, והחלטה חסרת תקדים במנהלים הקהילתיים בעיר, מיהר לשגר מכתב חריף ליו"ר המנהל רוני שרון ומנהל המינהל יחיאל לוי, תחת הכותרת: "הפרת הסטאטוס-קוו בקריית יובל".

"בימים האחרונים הגיעה לידי תוכנית האירועים לחורף במינהל הקהילתי יובלים שבניהולכם. התוכנית כוללת הקרנת סרטים בתשלום בשבת במבנה שבשימוש המינהל הקהילתי - בבית טיילור", התבטא ליאון במכתבו.

עוד הוסיף, כי "הקרנת סרטים בתשלום בשבת במבנה שבשימוש המינהל הקהילתי, נחשבת להפרה ברורה של הסטאטוס קוו".

בתוך כך סיפר, כי מאז שנכנס לתפקידו, הוא עומד בראש צוות שהקים ראש העיר ובו חברים עוד שלושה חברי מועצה נוספים: שלמה רוזנשטיין, אהרון ליבוביץ' ונחמניאל סבן, שתפקידם הוא "ליצור חשיבה ומציאת פתרונות למען קיום חיי קהילה ותרבות תוך כדי שמירה על הסטאטוס קוו".

לאחר מכן, סיכם את המכתב בטענה כי "קביעת עמדה וקיום אירועים שמפרים את הסטטוס קוו באופן חד צדדי מהווים פגיעה חמורה והכשלת ניסיונות גישור וההידברות". לאור הדברים, ביקש ליאון לבטל את החלטת ההנהלה.

בתגובה למקרה, מסר יחיאל לוי מנהל המינהל, לאתר 'כיכר השבת', כי "הקרנה תיעשה בחינם. יש החלטה של ההנהלה שמאפשרת פתיחת פעילות בשבת ואני המנהל שצריך לבצע אותה".

גם חבר מועצת העיר, נחמניאל סבן, בחר להגיב לפרשה בתגובה שמסר ל'כיכר השבת': "השבת וקדושתה מוטלים על כל יהודי ובכל מקום. בירושלים קיים הסטאטוס קוו שהאחריות לקיומו מוטלים על העירייה והעומד בראשה. הפיחות הזוחל שמתחולל במעמדה של השבת מחייבים את ראש העיר לנקוט פעולות ומעשים על מנת להחזיר את המצב לקדמותו".

לעת עתה, נראה שלא נמצא פתרון מניח את הדעת, ולדאבון הלב, קדושת השבת תמשיך להתחולל בעיר הקדושה בעולם.

תגיות:ירושליםשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה