חדשות יהדות

לאחר התרעת המשטרה: משרד הדתות יממן אבטחה בקבר הרשב"י

בשל העדר אבטחה בקבר הרשב"י, משטרת ישראל איימה כי תאלץ לסגור את המקום. בעקבות פניית המשטרה, הוחלט במשרד הדתות להציב מאבטחים חמושים במתחם

אא

בדו"ח מבקר המדינה נקבע כי יש להקים חברת ניהול שתהיה אחראית על קבר הרשב"י, וגם על סידורי האבטחה במקום.

בבדיקה של משטרת ישראל נמצא כי לא הוקמה חברת ניהול כזו, וכי במקום מועסקים ארבעה מאבטחים לא חמושים. עקב כך פנה קצין אגף המבצעים במחוז הצפון, ניצב-משנה יוסי חמו לגורמים הנוגעים בדבר והתריע על סגירת האתר בתוך 48 שעות, אם הדבר לא ישתנה.

חמו כתב: "לאחרונה בביקורת משטרתית עלה כי יש צורך בכוחות אבטחה חמושים, ולא באבטחה כפי שהייתה עד לאחרונה. בימים אלו התקבל מכתב מיו"ר החמישה, הרב שמואל רבינוביץ' אשר טוען כי האחריות על אבטחת המקום אינה חלה על משרד הדתות, אלא על משטרת ישראל, ועל כן אינו מוכן להיות אחראי על אבטחת המקום".

(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

חמו הוסיף והדגיש כי: "אנו סבורים כי בהתאם להחלטות, האחריות על אבטחת המקום הייתה ועודנה על וועדת החמישה או משרד הדתות, ואילו המשטרה אחראית על הסדר הציבורי, כפי שנהוג וקבוע בכל גוף מונחה משטרת ישראל שנכלל בחוק להסדרת הביטחון בגופים ציבוריים".

בסיום מכתבו התריע חמו על סגירת האתר אם לא יעמוד בתנאי האבטחה של משטרת ישראל: "אנו סבורים כי בהעדר אבטחה נדרשת, יש סכנה מיידית ומוחשית לחיי אדם, ואי עמידה בתנאים הנדרשים יכולים להביא לאירועים חריגים ביותר. על כן יש להדגיש כי במידה והבעיה לא תיפתר תוך 48 שעות, נהיה מחויבים לשקול את סגירת האתר בשל החשש הממשי לשלום הציבור".

בעקבות פנייתו של קצין אגף המבצעים במחוז צפון, במשרד הדתות קיימו דיונים רבים עם כוחות המשטרה, והוחלט כי בהתאם לדרישת המשטרה, משרד הדתות יממן את אבטחת קבר הרשב"י.

תגיות:קבר צדיקיםמשרד הדתות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה