פינת החיסכון: סלולר

חלק גדול מאיתנו משלם מדי חודש סכומים נאים לחברות הסלולר. לא פעם הסכומים מאמירים ומתנפחים רק מכיוון שהלקוח אינו עוקב אחר החשבון החודשי או לא מודע למסלולי השיחות ללא הגבלה

אא

חלק גדול מאיתנו משלם מדי חודש סכומים נאים לחברות הסלולר. לא פעם הסכומים מאמירים ומתנפחים רק מכיוון שהלקוח אינו עוקב אחר החשבון החודשי, ולא מבין שבאמצעות שיחת טלפון פשוטה וקלה למוקד השירות של חברת הסלולר שלו, הוא יוכל לחסוך עשרות, ולעתים אף מאות שקלים בחודש. בנוסף יש לציין שבחודשים האחרונים התחוללה מהפכה של ממש בשוק הסלולר, וכיום חברות שונות מציעות מסלולי "דבר חופשי" בסכומים הנמוכים מ-100 ש"ח לחודש.

1. ראשית, לפני שנכנס לחשבון עצמו, בדקו את כמות המכשירים במשפחה. האם אכן צריך מכשיר לכל ילד? האם יש למי מבני המשפחה שני מכשירים מאיזושהי סיבה? אם נראה שאפשר לצמצם בכמות המכשירים, החלטה זו בלבד תחסוך עבורכם עלויות של דמי מנוי, תשלום עבור מכשירים וכו´.

2. הנהגה נוספת שאם כל בני הבית יפעלו לפיה ניתן לחסוך כסף רב, היא חיוג מהטלפון הביתי בלבד בזמן השהות בבית. כאשר מתקשרים מסלולרי לסלולרי, או מסלולרי לקו הביתי, המחיר לדקת שיחה נע בין 40-70 אגורות ברוב המסלולים. כאשר מתקשרים מקו ביתי לטלפון סלולרי, המחיר 14.74 אגורות בלבד עבור כל דקה. עם זאת, במידה ויש לכם חבילה של שיחות ללא הגבלה בסלולר, כמובן שעדיף לדבר משם.

3. אתם סטודנטים? בדקו את המסלולים לסטודנטים בחברות הסלולר השונות. מעוניינים בקו כשר? מחירי המסלול הכשר זולים בהרבה מהממוצע. בכל מקרה בדקו מסלולים, ואל תישארו במסלול ברירת המחדל שבו משלמים הכי הרבה.

4. עיינו בפירוט בחשבון הסלולר שלכם. אם לא עשיתם זאת מזמן, סביר להניח שתתקלו במספר הפתעות. בדקו האם מחייבים אתכם בחבילת גלישה גדולה מכפי שאתם צורכים בפועל (אם בכלל). בדקו האם אתם מחויבים בשירות "המתנה נעימה" (שיר במקום צליל חיוג כאשר מתקשרים אליכם) במידה ואינכם מעוניינים בו. אם אתם מרבים לשלוח סמסים, בדקו את אפשרויות חבילות הסמסים - כך תשלמו הרבה פחות - וכן הלאה. חשוב מאוד לפקוח עיניים ולדעת על מה אתם משלמים.

5. אם אתם לא חובבי גאדג´טים ומכשירים חדשניים, עדיף לכם לקנות מכשיר פשוט ב- 300-400 ש"ח ולא ישירות מחברת הסלולר שלכם. כך לא תהיו מחויבים לאותה חברה, ואם תרצו לעזוב בעקבות קבלת הצעה משתלמת יותר - תוכלו פשוט להחליף את כרטיס ה- sim שלכם במכשיר שקניתם, ולעבור חברה בקלות, ללא עיכובים, קנסות ובירוקרטיה.

 

תגיות:פינת החיסכוןטלפוןהוצאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה