חדשות בארץ

נחשף: השב"כ מונע מהחשודים בפרשת דומא להניח תפילין ולהדליק נרות

במהלך דיונים בבית משפט השלום נחשף כי חוקרי השב"כ מונעים מהעצורים החשודים בפרשת דומא להניח תפילין ולהדליק נרות חנוכה. עורכי דינם דרשו לאפשר להם לקיים את זכויותיהם הדתיות: "אנו מקווים שבית המשפט ישים סוף לשערורייה הזאת"

אא

עשרות מחבריהם של העצורים החשודים בהצתת הבית בכפר דומא, הפגינו אמש (ג') מחוץ לבית משפט השלום בפתח תקווה, במחאה על התנאים הקשים בהם עצורים חבריהם. המפגינים נשאו במהלך ההפגנה שלטים בהם נכתב: "די להתעללות ביהודים", ו"תלחמו בטרור ולא ביהודים".

עורכי דינם של החשודים מטעם ארגון 'חוננו' פנו ביום ב' לשירותי הביטחון הכללי וביקשו כי יאפשרו לעצורים לקיים את זכותם הבסיסית לקיים את דתם, ולהדליק נרות חנוכה.

במהלך הדיונים שנערכו אמש (ג') בבית משפט השלום הנוגעים למעצרם של החשודים, התברר כי בניגוד לדרישת עורכי דינם, חוקרי השב"כ מנעו מהם להניח תפילין ולקיים מצוות הדלקת נרות חנוכה.

(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

בתגובה דרשו עורכי דינם של העצורים מבית המשפט לאפשר להם את חופש הדת והאמונה, ולחדול מלמנוע מהם להניח תפילין ולקיים מצוות הדלקת נרות חנוכה.

עורכי הדין המייצגים את החשודים מטעם ארגון חוננו מסרו כי: "הפגיעה בזכויותיהם הדתיות והן בזכויותיהם כנחקרים הן חמורות ביותר. אנו מבינים שנמנע מהעצורים לא רק טיפול רפואי, אלא גם הרבה זכויות בסיסיות. זכויותיהם של מרשיי נשללו הן באי מתן אפשרות לקיום דתם ואמונתם, והן באופי התנהלות החקירה. אנו מקווים שבית המשפט ישים סוף לשערורייה הזאת".

עוד נמסר: "אנו מוחים על ההתעמרות במרשיי, והפגיעה על זכויותיהם הבסיסיות. הולכת ומתחזקת התחושה שהחשדות המיוחסים למרשיי אינם קשורים למציאות. הקשר בינם לבין הפרשייה הזו הוא מעורפל ותלוש לחלוטין, אם בכלל קיים קשר כזה. אין שום התקדמות בחקירה איך שאנו רואים אותה. אנו מקווים שהם ישוחררו בהקדם".

תגיות:בית המשפטכלא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה